اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بیرجند:

ضیافت اندیشه طرحی موثر در اسلامی شدن دانشگاه‌هاست

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه بیرجند از طرح ضیافت اندیشه به عنوان یکی از طرح‌های مهم و مؤثر در راستای اسلامی شدن دانشگاه‌ها یاد کرد.

ضیافت اندیشه طرحی موثر در اسلامی شدن دانشگاه‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا میری ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دومین دوره ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه‌های کشور در محل تالار ولایت دانشگاه بیرجند اظهار کرد: طی چند سال گذشته در راستای تحقق دانشگاه اسلامی در دانشگاه‌ها تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های زیادی انجام شده است.

وی ادامه داد: در راستای تبیین فرهنگ اسلامی و عجین شدن ارزش‌های اسلامی در محیط‌های آموزشی بعد از انقلاب و طی سال‌های گذشته گام‌های عملیاتی فراوانی برداشته شده است.

رئیس دانشگاه بیرجند تصریح کرد: اگر درصدد آن هستیم که جامعه اسلامی ما همانند گذشته الگو و اسوه سایر ملل باشد باید ارزش‌ها، باورها و شاخص‌های دینی خود را در تمامی زمینه‌ها به ویژه زمینه‌های فرهنگی، آموزشی و علمی ارتقا دهیم.

میری، جدا شدن معاونت فرهنگی و اجتماعی از معاونت دانشجویی دانشگاه را یک حرکت ارزشی عنوان کرد و افزود: در گذشته تمامی امورات و برنامه‌های فرهنگی مختص دانشجویان بود و برای اساتید و دیگر کارکنان محیط‌های دانشگاه هیچ برنامه‌ای وجود نداشت.

وی افزود: امروزه توجه به کرامات انسانی و جنسیتی، توجه به آموزه‌ها و مبانی دینی و استفاده از ظرفیت‌ها و چهره‌های فرهنگی و مذهبی از رویکردها و سیاست‌های دانشگاه برای اسلامی شدن به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه هم‌اکنون در دو پردیس این دانشگاه مسجد احداث شده است، اظهار کرد: فعالیت‌های این دانشگاه مسجدمحور شده است.

میری گفت: ایجاد زمینه‌های لازم برای آشنایی دانشجویان با معارف و علوم اسلامی در کنار فراگیری علوم پایه و مهندسی و برگزاری طرح‌های فرهنگی و معنوی متعددی از قبیل طرح ضیافت اندیشه دانشجویان و اساتید جزو فعالیت‌های این دانشگاه برای تحقق اسلامی شدن دانشگاه‌ها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در نخستین دوره ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه‌های خراسان جنوبی طی سال گذشته 330 نفر شرکت کردند، تصریح کرد: در سال جاری این طرح برای دانشجویان هم برگزار شده است.

رئیس دانشگاه بیرجند از برگزاری مسابقات قرآنی در ابتدای سال جاری در این دانشگاه خبر داد و افزود: آغاز کننده برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی دانشگاه بیرجند در سال جاری مسابقات قرآنی بوده و باید به منظور اصلاح دانشگاه‌ها محوریت امور دانشگاه‌ها را امور فرهنگی و معنوی قرار دهیم.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول