اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تحصیلی جدید

اخلاق مهندسی در دانشگاه قم تدریس می‌شود

خبرگزاری فارس: در جلسه کمیته اخلاق مهندسی و دانشگاه قم توافق شد درس اخلاق مهندسی به عنوان واحد درسی در ترم تحصیلی جدید تدریس در این دانشگاه شود.

اخلاق مهندسی در دانشگاه قم تدریس می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، حجت‌الاسلام حمیدرضا جوان در جلسه اعضای کمیته اخلاق مهندسی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این کمیته در سال گذشته و برنامه‌های این کمیته در سال جاری اظهار کرد: موضوع اخلاق مهندسی دغدغه اکثر مهندسان است که در این راستا سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم به منظور ارزیابی مشکلات جامعه مهندسی و ارائه راهکار، کمیته اخلاق مهندسی را تشکیل داد.

وی گفت: نظام‌های مهندسی ساختمان استان‌های کشور، مراکز دانشگاهی و همچنین مراکز و پژوهشگاه‌های حوزوی که در زمینه اخلاق فعالیت دارند می‌توانند در این زمینه ایفای نقش کنند و با شناسایی مصادیق و ارائه راهکارهای مناسب به عبارتی در این زمینه تولید علم کرده که این مباحث می‌تواند برای دانشجویان رشته‌های مختلف مهندسی و در مرحله بعد برای جامعه مهندسی مورد استفاده قرار گیرد.

مهدی خداپرست رئیس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه قم نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت پرداختن به موضوع اخلاق مهندسی اظهار کرد: این مبحث می‌تواند به عنوان یکی از سر فصل‌های دوره‌های توجیهی مهندسان جدید الورود سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گنجانده شود که البته در گذشته نیز مباحثی با عنوان اصول عمومی مهندسی تدریس می‌شد که بخشی از آن به همین مباحث اخلاقی اشاره داشت.

وی ارائه کلیت مطالب اخلاق مهندسی برای کسانی که تازه عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان می‌شوند را امری ضروری برشمرد و افزود: در ابتدای کار باید کلیاتی از مباحث اخلاق مهندسی را عنوان کرد اما در ادامه می‌توان در هر یک از بخش‌های تخصصی دیگر مهندسی بیشتر به آن پرداخت.

محسن جوادی عضو هیئت علمی گروه اخلاق و معارف اسلامی دانشگاه قم نیز در این جلسه با بیان اینکه باید کارگروهی مشترک با حضور سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، گروه اخلاق دانشگاه قم و دانشکده فنی مهندسی به منظور پیگیری طرح‌های پژوهشی در زمینه اخلاق مهندسی تشکیل شود افزود: این کمیته می‌تواند به عنوان یکی از زیر شاخه‌های پژوهشکده اخلاق که در آینده نزدیک در دانشگاه قم راه‌اندازی خواهد شد فعالیت خود را در زمینه اخلاق مهندسی آغاز کند.

وی اضافه کرد: این کارگروه می‌تواند توافق‌نامه‌های پژوهشی در زمینه اخلاق مهندسی را دنبال کرده و پژوهش‌های صورت گرفته در این خصوص نیز می‌تواند از سوی انتشارات دانشگاه به چاپ برسد.

مدیر گروه فلسفه اخلاق دانشگاه قم ادامه داد: به منظور آشنایی دانشجویان رشته‌های مهندسی می‌توان موضوع اخلاق مهندسی را به عنوان سه واحد درسی تدریس کرد که در این راستا بعد از تدوین سرفصل‌های آن و تایید دانشگاه می‌توان این درس را به صورت اختیاری در ترم تحصیلی آینده دایر کرد.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول