اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرای تهران خبر داد

ایجاد مقطع کارشناسی ارشد رشته مترجمی "زبان اشاره" در دانشگاه الزهرا

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا تهران از ایجاد مقطع کارشناسی ارشد رشته مترجمی زبان اشاره برای نخستین بار در خاورمیانه در این دانشگاه خبر داد.

ایجاد مقطع کارشناسی ارشد رشته مترجمی "زبان اشاره" در دانشگاه الزهرا

زهره قاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه همه اقدامات ایجاد رشته مذکور تحصیلی از سه سال پیش تا کنون انجام گرفته است، افزود: فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی رشته‌های روان شناسی، زبان شناسی و علوم اجتماعی از جمله واجدان شرایط برای پذیرش در این رشته هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد قابل توجهی مترجم زبان اشاره در کشور وجود دارد، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه هنوز دوره‌های آکادمیک و دانشگاهی مترجمی زبان اشاره را در کشور آغاز نکردیم، آمار مترجمان زبان اشاره قابل توجه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرای تهران تربیت مترجمان متخصص و مجرب زبان اشاره را ضروری دانست و افزود: همان طور که عصای سفید برای نابینایان ضروری است وجود مترجم نیز نیاز مادام‌العمر ناشنوایان است.

وی با اشاره به اینکه 4 میلیون ناشنوا در کشور زندگی می‌کنند، ابراز کرد: این تعداد ناشنوا نیاز به 8 میلیون نفر مترجم در مجامع مختلف آموزشی، پزشکی و اجتماعی دارند.

قاری به اقدامات انجام شده در راستای توسعه زبان اشاره در کشور اشاره کرد و گفت: چاپ کتاب، تولید فیلم و برگزاری کلاس‌های مترجمی زبان اشاره اقداماتی است که در چند سال اخیر در کشور صورت گرفته است.

وی برگزاری نخستین همایش مترجمان زبان اشاره را اقدامی ضروری دانست و افزود: با پرورش مترجم زبان اشاره که هدف اصلی این همایش است، امکان راه پیدا کردن ناشنوا به مقاطع علمی بالاتر و برخورداری از حقوق برابر همانند سایر اقشار جامعه فراهم می‌شود.

وی آشنایی مترجمان با مسائل بهداشتی، حقوقی و بالابردن سطح آگاهی و اطلاعات آنها را از دیگر اهداف برگزار نخستین همایش مترجمان زبان اشاره عنوان کرد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول