اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌المپیاد فرهنگی ـ ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌ها

لزوم پیگیری ورزش حرفه‌ای در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی – اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: باید ورزش حرفه‌ای به صورت صحیح و عاقلانه در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور پیگیری شود.

لزوم پیگیری ورزش حرفه‌ای در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ابراهیم فتح‌اللهی‌ چهارشنبه شب در مراسم اختتامیه یازدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در ارومیه سلامت جسمانی را یکی از معیارهای اصلی انسان کامل دانست و اظهار داشت: بر اساس آموزه‌های دین اسلام یکی از مباحث دارای اولویت برای احراز مسئولیت برخورداری از سلامت جسمی و روانی است.

وی افزود: ورزش علمی برای رشد و تقویت سلامت جامعه است که در حال حاضر به عنوان یکی از رشته‌های دارای شاخه‌های متفاوت در جهان شناخته می‌شود.

معاون استاندار در ادامه با اشاره به ارتباط ورزش با سایر رشته‌های دانشگاهی، بیان داشت: تربیت بدنی با تمام رشته‌های دانشگاهی دارای ارتباط تنگاتنگی است چرا که هر انسانی محتاج به یادگیری ورزش و انجام حرکات ورزشی در زندگی خود است.

فتح‌اللهی، اذعان داشت: باید توجه داشت که با تاکید بر اهمیت ورزش، ورزش در جامعه رشد نمی‌کند بلکه این رشته باید به صورت عملی و حرفه‌ای در میان اقشار مختلف مردم و به ویژه جوانان مطرح شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی، در بخشی از سخنان خود با تاکید بر لزوم پیگیری ورزش حرفه‌ای در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، گفت: برگزاری المپیادها و جشنواره‌های ورزشی در ایام مختلف یکی از راه‌های ایجاد انگیزه در میان دانشجویان است که از این طریق می‌توان آینده سالم برای جامعه رقم زد.

فتح‌اللهی بر این موضوع تاکید کرد که انتخاب نفرات برای شرکت در المپیادها و جشنواره‌های ورزشی باید بر اساس برگزاری مسابقات انتخابی انجام شده و نفرات مشخص شده به رتبه‌های بالاتر راه یابند.

وی ورزش را عامل نشاط اجتماعی دانست و تصریح کرد: نشاط اجتماعی به عنوان سرآغاز مدیریت قوی در جامعه است.

فتح‌اللهی همچنین غفلت از ورزش حرفه‌ای در دانشگاه‌ها را موجب به وجود آمدن مشکلات عمده در میان قشر جوان معرفی و عنوان داشت: باید ورزش حرفه‌ای به صورت صحیح و عاقلانه در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور پیگیری شود و به این ترتیب افراد مستعد برای انجام برنامه‌های مختلف در نقاط مختلف برگزیده شوند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌‌غربی در پایان با اشاره به نامناسب‌بودن زمان برگزاری المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان، اعلام کرد: با توجه به زیرساخت‌های موجود در جامعه و به ویژه در دانشگاه‌ها باید زمان مناسب‌تری برای این مسابقات انتخاب شود تا دانشجویان و اساتید بتوانند برای بازدید از مسابقات حضور داشته باشند.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول