اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

دانشگاهیان در طرح‌های کلان ملی مشارکت کنند

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: دانشجویان با حضور در طرح‌های کلان ملی همانند گذشته به الگوی بی‌بدیل برای کشورهای دیگر تبدیل شوند.

دانشگاهیان در طرح‌های کلان ملی مشارکت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، دومین نشست برنامه‌ریزی پیشرفت علمی و پژوهشی استان مازندران چهارشنبه شب با حضور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مازندران در بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی استان برگزار شد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست از مسئولان دانشگاه‌های استان مازندران خواست تا با بررسی مسائل و مشکلات موجود در این استان از منابع طبیعی بی‌شماری که در این استان وجود دارد به نحو شایسته برای پیشرفت‌های علمی و پژوهشی استفاده کنند.

محمد مهدی‌نژاد‌نوری افزود: در پی تاکید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر طرح‌های کلان ملی و همکاری‌های دفاعی، دانشگاهیان با حضور موثر در این طرح و تربیت دانشجویان توانمند و کارآفرین همانند گذشته به الگوی بی‌بدیل برای کشورهای دیگر تبدیل شوند.

مهدی‌نژاد در پایان از مسئولان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خواست تا با ایجاد فضای مناسب به جذب بیش از پیش نخبگان فرهنگی، علمی و پژوهشی اقدام کنند.

سرپرست دانشگاه مازندران نیز در ادامه با اشاره به تحول بزرگ پژوهشی در سطح کشور گفت: با توجه به امتیاز ویژه‌ای که وزارت علوم در آیین‌نامه ارتقا‌ به تحقیقات کاربردی اختصاص داده است دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی با تلاش بیشتر تحقیقات خود را از جنبه نظری به سمت تحقیقات کاربردی سوق دهند.

احمد احمدپور با اشاره به رتبه اول استان مازندران در زمینه گیاهان دارویی، برنج و گردشگری از مسئولان دانشگاه‌های استان خواست تا با تلاش بیشتر در  تقویت هم‌افزایی دانشگاه‌ها گام بردارند.

به گزارش فارس، در ادامه نشست حاضران با ارائه گزارش عملکرد علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها، نظرها و پیشنهادهای خود را بیان کرده و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول