اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم خبر داد

ایجاد 120 فرصت شغلی برای اقشار نیازمند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم از ایجاد 120 فرصت شغلی برای نیازمندان قمی در سال جاری خبر داد.

ایجاد 120 فرصت شغلی برای اقشار نیازمند

عبدالله جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ماموریت‌های این کمیته در حمایت از اقشار نیازمند اظهار داشت: ایجاد شغل برای این افراد یکی از مهم‌ترین راه‌های حمایت از آنان است.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته بیش از 8 هزار و 400 شغل در استان قم با اعتباری بالغ بر 24 میلیارد تومان از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) ایجاد شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم افزود: مشاغل خدماتی، تولیدی و صنعتی، دامپروری و کشاورزی به ترتیب اولویت اشتغال‌زایی کمیته امداد امام قرار داشته و موضوع خوداشتغالی نیز در این حوزه برای کمیته امداد یکی از راه‌های مهم برای جلوگیری از بیکاری است.

وی گفت: در سال گذشته برای ثبات و پایداری شغل‌های ایجاد شده، بیش از 770 نفر بیمه شده‌اند و 420 نفر نیز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را برای ارتقای سطح علمی و عملی فرا گرفته‌اند.

جلالی خاطر نشان کرد: امسال نیز این نهاد تعهد کرده تا حداقل 2 هزار و 200 شغل در استان قم برای اقشار آسیب‌پذیر ایجاد کند.

وی ادامه داد: از این تعداد تاکنون 120 شغل ایجاد شده که این تعداد نیز با تکیه بر منابع امدادی بوده و منابع بانکی هنوز در دسترس کمیته امداد قرار نگرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم با اشاره به اینکه میانگین اعتبار لازم برای ایجاد یک شغل در حالت عادی 40 تا 50 میلیون تومان است ابراز داشت: برای کمیته امداد و اقشار آسیب‌پذیر این رقم 6 تا 7 میلیون تومان است.

وی افزود: شرایط فکری و فرهنگی قشر آسیب‌پذیر موجب می‌شود که با هزینه‌های اندک بتوان برای آنها شغل ایجاد کرد و همین مشاغل نیز کمک‌ هزینه ‌خوبی برای این خانواده‌ها محسوب می‌شود.

جلالی عنوان داشت: توسعه اشتغال پایدار یکی از اهداف کمیته امداد امام خمینی است و این نهاد تلاش می‌کند از کسانی که وام‌های خوداشتغالی را دریافت کرده و در کار خود موفق بوده‌اند، برای توسعه اشتغال حمایت کند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول