اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی:

15 هزار حلقه چاه در آذربایجان‌شرقی فاقد پروانه هستند

خبرگزاری فارس: معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی از وجود 15 هزار حلقه چاه نیمه عمیق غیرمجاز در سطح آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: 95 درصد کل چاه‌های غیرمجاز استان باید تخریب و مسدود شوند.

15 هزار حلقه چاه در آذربایجان‌شرقی فاقد پروانه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، محمد محمدی ظهر امروز در همایش اطلاع‌رسانی منابع آب در شهرستان بناب، منابع آب‌های زیرزمینی آذربایجان‌شرقی را یک میلیارد و 300 میلیون مترمکعب اعلام و اظهار کرد: خشکسالی‌های 15 سال اخیر و برداشت‌های بی‌رویه از منابع آب‌های زیرزمینی باعث شده تا شاهد افت و کاهش منابع آب‌های زیرزمینی باشیم.

وی افزود: برای کنترل استفاده از منابع زیرزمینی با 330 دستگاه کنتور هوشمند و 5 هزار کنتور حجمی و با مشارکت کشاورزان عزیز از کاهش روز به روز منابع زیرزمینی جلوگیری می‌کنیم.

محمدی با اشاره به برگزاری همایش‌های مختلف در خصوص اطلاع‌رسانی منابع آب اضافه کرد: سعی داریم با برگزاری چنین همایش‌هایی در سطح استان با افت آب‌های زیرزمینی مقابله کنیم.

آذربایجان‌شرقی 25 هزار کیلومتر رودخانه دارد

معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در سطح استان 25 هزار کیلومتر رودخانه وجود دارد؛ اظهار کرد: 13 هزار و 500 کیلومتر آن تاکنون شناسایی شده که 6 هزار و 500 کیلومتر آن نقشه‌برداری شد و 5 هزار و 500 کیلومتر نیز بسترسازی شده است.

وی سهم استان آذربایجان‌شرقی از تأمین آب دریاچه ارومیه را 271 میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: تا امروز 130 میلیون مترمکعب آن تأمین شده و امیدواریم تا اتمام زمان بارش مابقی آب مورد نیاز سهم آذربایجان‌شرقی تأمین شود.

محمدی اطلاع‌رسانی را یکی از راه‌های بهبود صرفه‌جویی در منابع آب اعلام کرد و افزود: در این راستا با تشکیل جلسات مختلف در جوامع روستایی و شهری با شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها و نیز ریش‌سفیدان همکاری‌های لازم صورت گرفته است.

وی همچنین تصریح کرد: با همکاری جهاد دانشگاهی و آموزش و پرورش و 153 هزار دانش‌آموز مقطع راهنمایی در سطح استان و برپایی کلاس‌های آموزشی و ترویجی قدم‌های اساسی برای کنترل منابع آبی برداشته شده است.

معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی در عین حال گفت: خشکسالی‌های 15 ساله راندمان برداشت محصول در استان را پایین آورده و در تلاش هستیم تا حد توان راندمان برداشت آب و همچنین برداشت محصول را در سطح استان افزایش دهیم.

انتهای پیام/س20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول