اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان بوشهر:

استان بوشهر 1800 چاه آب فاقد پروانه دار‌د

خبرگزاری فارس: مدیر عامل آب منطقه‌ای استان بوشهر از وجود یک هزار و 823 چاه فاقد پروانه بهره‌برداری در استان بوشهر خبر داد.

استان بوشهر 1800 چاه آب فاقد پروانه دار‌د

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر شاپور رجایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران بر تمدید پروانه‌های چاه آب کشاورزی تاکید کرد و گفت: یک هزار و823 چاه فاقد پروانه بهره‌برداری هستند که یک هزار و 161 مورد آن تاکنون برای تمدید پروانه مراجعه نکردند.

رجایی افزود: 914 چاه فاقد پروانه در دشت‌های ممنوعه است که اگر استفاده‌کنندگان از آن‌ها مراجعه نکنند طبق قانون با آنان برخورد می‌شود.

رجایی ابراز داشت: سد رئیسعلی دلواری و شبکه اصلی و فرعی آبیاری و زهکشی دشت شبانکاره بزرگترین طرح توسعه کشاورزی استان بوشهر است و از بدو اجرای این طرح آب‌ منطقه‌ای استان با حساسیت خاص بر این مسئله نظارت داشته و شرایط را برای اجرای هر چه بهتر این طرح به کار گرفته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با تشریح ویژگی‌‌های فنی سد رئیسعلی دلواری ابراز داشت: سد رئیسعلی دلواری مخزن 510 میلیون و 400 هزار مترمکعبی دارد که هم‌اکنون بیش از 198 میلیون مترمکعب آب در پشت این سد ذخیره است.

رجایی تصریح کرد: وضعیت آب‌های زیرزمینی بوشهر مطلوب نیست و هم‌اکنون بیلان آب برخی از دشت‌های استان منفی است.

وی وجود سفره‌های شور در اطراف سفره‌های آب زیرزمینی را از مشکلات مناطق کشاورزی دانست و گفت: این موضوع موجب کم‌کیفیت و گاهاً بی‌کیفیت شدن آب‌های کشاورزی استان شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: در حال حاضر استان بوشهر دارای 4 شبکه آبیاری فعال به نام‌های آبپخش، دالکی، اهرم و کلل است.

رجایی سطح زیرکشت استان را حدود 250 هزار هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: از این میزان حدود 73 هزار هکتار کشت آبی است.

وی از اجرای طرح شبکه آبیاری شبانکاره خبر داد و گفت: 8 هزار و 700 هکتار اراضی کشاورزی با بهره‌برداری از شبکه آبیاری و زهکشی شبانکاره از حالت دیم به آبی تبدیل می‌شود.

رجایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: احداث سد رئیسعلی دلواری یکی از بزرگ‌ترین هدایای نظام مقدس جمهوری اسلامی به کشاورزان منطقه بوده و تاثیر بسزایی در رشد و توسعه صنعت کشاورزی در استان بوشهر دارد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول