اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تحویل آب‌های صرفه‌جویی شده به کشاورزی آذربایجان‌شرقی‌

جواز حفر 300 حلقه چاه در حاشیه رودخانه ارس صادر شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از صدور جواز حفر 300 حلقه چاه در حاشیه رودخانه ارس برای پرورش‌ آبزیان خبر داد.

جواز حفر 300 حلقه چاه در حاشیه رودخانه ارس صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان پیش‌ازظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد اجرایی کارگروه توسعه کشاورزی در محل اتاق جلسات سازمان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: استفاده دو منظوره از چاه‌های کشاورزی مدنظر مدیران سازمان بوده و تلاش می‌شود از این طریق ضمن استفاده بهینه از آب‌های کشاورزی، میزان تولیدات در بخش شیلات و آبزیان را افزایش داد.

وی با بیان اینکه به جای توسعه زراعت و باغبانی در حاشیه دریاچه ارومیه، پرورش آبزیان، کشت محصولات گلخانه‌ای و دامپروری مجاز است، ادامه داد: در این مورد نیز هماهنگی‌های لازم با مدیران آب منطقه‌ای به عمل آمده و برای این کار آب مورد نیاز تامین شده است.

محمدیان، از تحویل 126 میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شده به بخش کشاورزی استان در سال‌جاری خبر داد و افزود: امسال در سطح استان با اجرای روش‌های نوین آبیاری، انتقال آب با لوله، احداث کانال‌های بتنی، پوشش انهار سنتی و به پشتوانه تعیین چاه‌های غیرمجاز و نصب کنتور حجمی برای کلیه چاه‌های دارای پروانه، 253 میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها به اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی نیاز است، تاکید کرد: در تلاش هستیم از طریق اعتبارات ملی و استانی زمینه تحقق این هدف‌ها را در بخش آب و خاک فراهم سازیم.

محمدیان، از شناسایی اراضی ملی قابل واگذاری به متقاضیان واجد شرایط کشاورزی خبر داد و گفت: در این راستا 96 هزار هکتار زمین داخل و خارج حریم در استان شناسایی شده است که این مقدار زمین به مرور به صورت اجاره به واجدان شرایط بیکار و فاقد زمین واگذار می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه توسعه بخش کشاورزی در کشور افزود: این کارگروه‌ها متناسب با شرایط اقلیمی، آب و خاک هر منطقه در زمینه اشتغالزایی و استفاده بهینه از منابع آب و خاک تشکیل شده و در راستای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری افزایش راندمان و کیفیت تولید محصولات کشاورزی تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول