اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان سمنان خبر داد

اجرای برنامه‏‌های فرهنگی در 12 روستای استان کرمانشاه

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان سمنان از اعزام دانشجویان سمنانی به منظور اجرای برنامه‏‌های فرهنگی در 12 روستای مناطق محروم استان کرمانشاه خبر داد.

اجرای برنامه‏‌های فرهنگی در 12 روستای استان کرمانشاه

محمدرضا امینی امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: هدف اصلی برگزاری اردوهای جهادی، علاوه بر بحث سازندگی مناطق محروم، خودسازی دانشجویان برای ساختن ایران اسلامی است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان سمنان بیان کرد: جذابیت اردوهای جهادی به خاطر وجود جو صمیمی و دوست‌داشتنی است که در این اردوها و سفرهای جهادی به چشم می‌خورد.

وی گفت: با توجه به چهار دوره شناسایی در مناطق استان کرمانشاه و محرومیت بالا، این منطقه برای برگزاری اردو انتخاب شده است.

امینی گفت: برگزاری اردوی جهادی این دانشگاه و اعزام دانشجویان در قالب کارگروهای عمرانی، فرهنگی، دامپزشکی و ... به مناطق محروم استان کرمانشاه انجام شده است.

وی در خصوص جذابیت اردوهای جهادی گفت: جذابیت اردوهای جهادی به خاطر وجود جو صمیمی و دوست داشتنی است که در این اردوها و سفرهای جهادی به چشم می‌خورد و بهترین رفقا، رفقایی هستند که در اردوهای جهادی پیدا می‏‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان سمنان در تشریح پروژه‌های عمرانی قابل اجرا در این منطقه محروم گفت: پروژه مسجد، خانه عالم و مددکاری از برنامه‌های قابل اجرا است که تا پایان ماه مبارک رمضان به اتمام می‌رسد.

امینی گفت: در بخش فرهنگی، در 12 روستای منطقه عثمان‏وند و بلال‏وند، فعالیت‌هایی چون نمایش عروسکی برنامه‌های مشاوره‌ای و پخش مستندهای فرهنگی از برنامه‌های جهادگران برای مردم روستاها است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان سمنان اضافه کرد: در بخش فرهنگی علاوه بر مردم روستا، برنامه‌هایی نیز برای جهادگران در نظر گرفته شده که از جمله آن می‌توان برگزاری حلقه‌های معرفتی با موضوع‌های اعتقادی، سیاسی و تاریخی، مباحث فلسفی و چرایی برگزاری اردوهای جهادی اشاره کرد.

وی در مورد آینده اردوهای جهادی گفت: امید است که آینده اردوهای جهادی منجر به جامعه توحیدی شود که اگر این بحث در ذهن دانشجویان ما نهادینه شود به آرمان شهرها خواهیم رسید که در آن روحیه جهادی و کمک به هم‏نوع، در صدر امور قرار خواهد گرفت.

امینی گفت: اردوهای جهادی در آینده در کشورهای دیگر نیز اجرا خواهد شد و  این کار صدور انقلاب محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول