اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه کربلای استان مازندران:

پیشرفت جوانان ایرانی خشم ابرقدرت‌ها را برانگیخته است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه کربلای استان مازندران گفت: امروز کشور ایران شاهد پیشرفت در زمینه‏‌های مختلف است و جوانان ایرانی با تأسی از اسلام ناب محمدی(ص) خشم ابرقدرت‌ها را برانگیخته‌اند.

پیشرفت جوانان ایرانی خشم ابرقدرت‌ها را برانگیخته است

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدیشهر، سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی صبح امروز در یادواره شهدای عشایری مهدیشهر که در روستای خرند برگزار شد، اظهار داشت: امروز کشور ایران شاهد پیشرفت در زمینه‏‌های مختلف است و جوانان ما با تاسی از اسلام ناب محمدی خشم ابرقدرت‏‌ها را برانگیختند.

شاهچراغی دستاوردهای انقلاب اسلامی را مرهون مجاهدت شهدا و ایثارگران دانست و افزود: آنچه اهل ایمان را باعزت کرده، ایستادگی، مقاومت و پایداری است و این خصایص الگو گرفته شده از شهداست.

فرمانده سپاه کربلای استان مازندران افزود: ایام عاشورای جبهه بهترین ایام رزمندگان بود که همه افراد شرکت‌کننده در مراسم عاشورای جبهه دلداده امام حسین(ع) بودند و این را ثابت و جان خود را فدا کردند.

شاهچراغی تصریح کرد: بسیاری از افراد می‏‌گویند و ادعا دارند که ای کاش ما هم کربلا بودیم و در رکاب سیدالشهدا می‏‌جنگیدیم، اما شهدا هم ادعا و هم عمل داشتند و در بدترین شرایط آب و هوا و شرایط جنگ وارد میدان شدند.

فرمانده سپاه استان مازندران عنوان کرد: شهیدانی داشتیم که بر اثر گرمازدگی شدید و شدت گرما به شهادت رسیدند، این شهیدان در عمل ثابت کردند که اگر در کربلا بودند، واقعا مقاومت و پایداری می‌کردند.

وی اظهار داشت: یاد خدا، غیرت، ایستادگی و مقاومت می‏‌آورد و شهدا دائما به یاد خدا بودند و چنین نتیجه‌ای را رقم زدند.

شاهچراغی بیان داشت: یکی از ویژگی‏‌های شهدا یک‏پارچگی و یک‏رنگی آنها بود چراکه خداوند فرمود "اگر یک‏دل و یک‏پارچه و متحد باشید به پیروزی خواهید رسید".

فرمانده سپاه کربلای استان مازندران خاطرنشان کرد: این یادواره‌ها ایمان به خدا، یاد خدا وحدت و یک‏پارچگی در سایه مقام عظمای ولایت را به دنبال دارد.

یک کارشناس مذهبی نیز با تاکید بر لزوم احیای امر به معروف و نهی از منکر به عنوان خواست اصلی شهدا اظهار داشت: عدم مسئولیت‏‌پذیری، جرات برگناه و سهل‌انگاری مواردی هستند که باعث کمرنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شده است.

عصمت عجم‌‏اکرامی گفت: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه واجب بوده و هر کس امر به معروف کند، به مومن نیرو بخشیده و هر کس نهی از منکر داشته باشد، بینی شیطان را به خاک مالیده است.

وی با تاکید بر این فروع دین گفت: امر به معروف یکی از فروع دین ماست و در کنار نماز و روزه قرار دارد و به همان اندازه که نماز و روزه اهمیت دارد امر به معروف نیز اهمیت دارد.

این کارشناس مسائل دینی در ادامه افزود: امر به معروف دارای سه مرحله قلبی، لسانی و یدی است و باید ما از خود آغاز کرده و با عمل خود دیگران را نیز ارشاد کنیم.

عجم‏‌اکرامی با اشاره به دلایل دیگر کمرنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه افزود: وقتی در جامعه برخی زنان و دختران، معروفی چون حجاب و عفاف و پاک‏دامنی را فراموش و نسبت به آن بی‏‌تفاوت شده‏‌اند، این بی‏‌تفاوتی باعث کم‏رنگ شدن معروفات و ترویج ناخواسته منکرات در جامعه اسلامی می‏‌شود.

وی با بیان اینکه امر به معروف وظیفه‏‌ای همگانی است، افزود: وظیفه ما این‌ است که امر به معروف کنیم و با عمل خود نیز جلوی منکرات را بگیریم و جامعه را از خطری که آن را تهدید می‏‌کند، آگاهی بخشیم.

این کارشناس دینی گفت: بسیجیان باید با حفظ حجاب و عفت خود، الگویی مناسب در جامعه برای گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر ارائه دهند.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول