اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان همدان:

بهترین سن برای کاشت حلزون شنوایی 3 تا 4 سالگی است

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان همدان گفت: بهترین سن برای کاشت حلزون شنوایی سه تا چهار سالگی است و در این راستا باید همه نوزادان از دو تا چهار ماهگی در بیمارستان‌ها با آخرین دستگاه‌ها به صورت رایگان شنوایی‌سنجی شوند.

بهترین سن برای کاشت حلزون شنوایی 3 تا 4 سالگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ابوالفضل باب‌الحوائجی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز با اطلاع‌رسانی رسانه‌ها به جایی رسیده‌ایم که زوج‌ها خود برای مشاوره مراجعه می‌کنند، افزود: در سال‌های گذشته هزینه‌های زیادی برای مشاوره‌های ژنتیک زوج‌ها پرداخت می‌کردیم اما امروز خود زوجین برای مشاوره اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرد: امروز در جهان از هر 100 نفر 6.2 دهم درصد معلولیت در فرزندان ایجاد می‌شود که با پایان اجرای برنامه پنج ساله در کشور به دو درصد می‌رسد.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان همدان بیان داشت: 148 عمل برای کودکانی که در غربالگری نابینایی و کم بینایی وجود داشتند صورت گرفت اما در ناشنوایی وضعیت مناسبی داریم.

وی اضافه کرد: در سال گذشته با همکاری اداره ثبت احوال طرحی صورت گرفت به طوری که قبل از صدور شناسنامه‌ها تست غربالگری داشته باشند، چرا که بهترین سن برای کاشت حلزون شنوایی سه تا چهار سالگی است و در این راستا باید همه نوزادان از دو تا چهار ماهگی در بیمارستان‌ها با آخرین دستگاه‌ها به صورت رایگان شنوایی‌سنجی شوند.

وی با اشاره به اینکه ما اکنون کاشت حلزون نداریم، گفت: هزینه کاشت حلزون 50 تا 60 میلیون تومان است که هزینه سنگینی برای خانواده‌ها به شمار می‌رود که راهکار این امر آگاهی‌سازی است.

معاون پیشگیری بهزیستی استان همدان با اشاره به آسیب‌های اجتماعی یادآور شد: برای کاهش آسیب‌ها بیش از 70 هزار نفر زیر پوشش کلاس‌ها و کارگاه‌های مهارت‌های زندگی قرار گرفتند که عمده آسیب‌های اجتماعی اعتیاد است و سازمان بهزیستی پیشاهنگ در کاهش تقاضاست.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 2 هزار کارگاه و کلاس برای آگاه‌سازی از اعتیاد در محیط‌های مختلف برپا شد که قابل قیاس با گذشته نیست چرا که نگرش جامعه نسبت به اعتیاد منفی است.

باب‌الحوائجی با بیان اینکه بهزیستی در پیشگیری ثانویه پیشگام است، افزود: در سال گذشته 25 هزار نفر به مراکز سرپایی درمان اعتیاد بهزیستی مراجعه کرده و تحت درمان اعتیاد قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه برای معتادان تزریقی مراکزی ایجاد شده است، بیان داشت: در هنگام ورود، غذای گرم و بسته‌های فرهنگی در اختیار وی قرار می‌گیرد و با مشاوره وارد سیکل درمانی می‌شود به طوری که در سال گذشته 254 نفر از این مراکز خدمات دریافت کردند.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان همدان ابراز داشت: در سال‌های گذشته نخستین راه انتقال بیماری ایدز از طریق سرنگ معتادان بود که این مقوله امروز به رتبه دوم تنزل یافته و ارتباطات جنسی به رتبه اول انتقال ایدز مبدل شده است.

وی از ایجاد مرکزی برای مراجعه زنان بی‌سرپرست و خیابانی خبر داد و گفت: این افراد پس از مراجعه، شب در آن مراکز نگهداری می‌شوند و غذای گرم در اختیار آنها قرار می‌گیرد و مشاوره‌ای نیز برای آنها انجام می‌شود و صبح‌ها از مرکز خارج می‌شوند.

باب‌الحوائجی در بخش پایانی سخنانش به مشاوره تلفنی اشاره کرد و افزود: این مشاوره هزینه‌ای برای افراد ندارد و آنها با تماس به شماره 148 می‌توانند نظرات خود را داشته باشند و از این طریق مسائل خود را مطرح کرده و خدمات دریافت کنند.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول