اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه آزاد ساری صورت گرفت

دفاع از نخستین پایان‌نامه کارشناسی ارشد جغرافیای توریسم

خبرگزاری فارس: نخستین جلسه دفاعیه رشته کارشناسی ارشد جغرافیا با گرایش توریسم دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی ساری برگزار شد.

دفاع از نخستین پایان‌نامه کارشناسی ارشد جغرافیای توریسم

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد ساری، در این جلسه که یوسفی رئیس دانشکده علوم انسانی این واحد دانشگاهی ، مجتبی اسفندیاری مدیر گروه جغرافیا و استاد داور و جمعی از دانشجویان حضور داشتند دانشجو مقدسه الندانی به ارائه پایان‌نامه خود با موضوع عوامل موثر بر توسعه اکوتوریسم شهرستان ساری با تاکید بر زیرساخت‌های گردشگری در شهر ساری پرداخت.

مقدسه الندانی گفت: در این پژوهش سعی شده است که عوامل مؤثر بر توسعه اکوتوریسم در شهرستان ساری مورد شناسایی قرار گیرد و راهکارهای مناسب در این زمینه ارائه شود. همچنین میزان شناخت و آگاهی شهروندان از فضاهای اکوتوریستی شهرستان ساری و وضعیت زیرساخت‌ها از نگاه آنان مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: جامعه آماری این پژوهش تمامی شهروندان سطح شهر ساری هستند که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده با به‌کارگیری فرمول کوکران تعداد 384  نمونه مورد پرسشگری مستقیم قرار گرفته و نتایج تحقیق نشان داد وضعیت زیرساخت‌های شهرستان ساری برای استفاده شهروندان و توسعه اکوتوریسم رضایت‌بخش نیست به طوریکه 84  درصد از پاسخگویان وضعیت این مکان‌ها را تا اندازه‌ای مناسب تا بسیار نامناسب ارزیابی کردند.

این دانشجوی ممتاز دانشگاه آزاد اسلامی که از نخستین پایان‌نامه کارشناسی ارشد جغرافیای توریسم دفاع می‌کرد ابراز امیدواری کرد با توجه به نتایج پژوهش، صدا و سیما، رسانه‌های دیداری و شنیداری به ویژه رسانه‌های مجازی و اینترنت در زمینه معرفی جاذبه‌های گردشگری و توسعه اکوتوریسم در شهرستان ساری تلاش بیشتری کنند .

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول