اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور بویین‌زهرا خبر داد

راه‌اندازی کارشناسی ارشد در پیام نور بویین‌زهرا

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان بویین‌زهرا از راه‌اندازی مقطع کارشناسی ارشد رشته جغرافیا و مدیریت شهری در این دانشگاه خبر داد.

راه‌اندازی کارشناسی ارشد در پیام نور بویین‌زهرا

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا عبدالله گنجی صبح امروز در جلسه ماهیانه دانشگاه‌های شهرستان بویین‌زهرا اظهار کرد: سه هزار و 400 دانشجوی فراگیر و کنکوری در دانشگاه پیام نور شهرستان بویین‌زهرا مشغول به تحصیل هستند که برای این شهرستان مایه افتخار و خرسندی است.

وی با اشاره به اینکه 42 رشته در حال حاضر در دانشگاه پیام نور واحد بویین‌زهرا برای تحصیل دانشجویان وجود دارد عنوان کرد: بسیاری از رشته‌های فعلی موجود در این دانشگاه به علت گرایش و علاقه زیاد دانشجویان به تحصیل در آن رشته با کمبود ظرفیت روبه‌رو شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور بویین‌زهرا با بیان اینکه لزوم علم‌محوری و ایجاد مراکز علمی متعدد در کشور امروز به خوبی احساس می‌شود، تصریح کرد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده از سوی مسئولان و متولیان این دانشگاه مقطع کارشناسی ارشد رشته جغرافیا و مدیریت شهری در فهرست رشته‌های موجود برای دانشجویان دانشگاه پیام نور بویین‌زهرا قرار گرفت.

گنجی ادامه داد: در ترم‌های جاری نیز قصد داریم تا با رایزنی‌ها و انجام توافقات با نهادهای آموزشی در کشور نسبت به ارتقای سطح علمی و کیفی دانشگاه اقدام کنیم.

وی با اشاره به لزوم نگاه جدی به مسئله آموزش و تربیت در کشور عنوان کرد: امروز یکی از نیازهای اساسی کشور برای دستیابی به قله‌های افتخار و عزت جهانی این است که مسئولان و دولت با نگاه جدی‌تر و دقیق به عرصه‌های مختلف علمی سبب شکوفایی استعدادهای نهفته در اقشار مختلف جوانان و نوجوانان شوند.

رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان بویین‌زهرا اضافه کرد: بسیاری از کشورهای توسعه یافته امروز با برنامه‌های مدون و ارائه طرح‌های علمی درصدد ارتقا و جهش علمی خود در میان کشورهای دیگر جهان هستند.

گنجی با بیان نکاتی پیرامون ضعف‌های فرهنگی و اجتماعی موجود در دانشگاه‌های سراسر کشور بیان کرد: تهاجم فرهنگی دشمنان موجب شده تا بسیاری از دانشجویان امروز به جای توجه به امور دینی و عرصه‌های اعتقادی به سوی الگوگیری از منابع غربی سوق پیدا کنند که سبب سستی پایه‌های اعتقادی و معنوی در جامعه می‌شود.

گنجی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و اعتقادی صورت گرفته در این دانشگاه تشریح کرد: برپایی مراسم دینی ویژه ایام ولادت و شهادت ائمه اطهار، تعمیق هرچه بیشتر اندیشه جوانان دانشجو با سیره و منش اهل بیت با برگزاری ویژه‌برنامه‌های معرفتی و بصیرتی، اعزام دانشجویان به اماکن و زیارتگاه‌های مذهبی، دعوت از صاحب‌نظران و اساتید حوزوی، نشر و همچنین توزیع محصولات و تولیدات فرهنگی و مذهبی میان دانشجویان و اساتید دانشگاه، برگزاری جلسات و نشست‌های متعدد با فعالان و متولیان امور فرهنگی در بویین‌زهرا، فضاسازی محیط دانشگاه با تعامل بسیج دانشجویی و همچنین اجرای ویژه‌برنامه‌های هنری و فرهنگی برای عموم شهروندان و جوانان از مهم‌ترین برنامه‌های شاخص و محوری دانشگاه پیام نور شهرستان بویین‌زهرا در سال گذشته است.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول