اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرگان تاکید کرد

خطر سیل، مناطق بالادست گرگان را تهدید می‎کند/ آینده گرگان نگران ‎کننده است

خبرگزاری فارس: فرماندار گرگان با تاکید بر اینکه آینده این شهرستان نگران‎ کننده است گفت: هشدار خطر سیل در مناطق بالادست گرگان وجود دارد که اگر جدی گرفته نشود خسارات جبران‌ناپذیری از لحاظ مالی، جانی و تاسیساتی بوجود خواهد آورد.

خطر سیل، مناطق بالادست گرگان را تهدید می‎کند/ آینده گرگان نگران ‎کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان جعفر گرزین در چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان گرگان اظهار داشت: وسعت بارندگی در شهر گرگان 105 تا 109 میلیمتر گزارش شده که اگر این شیب تند در منطقه زیارت مدیریت نشود شاهد اتفاقات ناخوشایندی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ساماندهی رودخانه زیارت از مدت‎ها پیش به مسئولان ذی‌ربط هشدار داده شده بود تصریح کرد: حدود 10 الی 15 سال پیش، رودخانه زیارت مورد گابیون‎بندی قرار گرفت، اما متاسفانه اکنون اثری از آن نیست و فقدان این سازه‎ها خطرساز شده است.

فرماندار گرگان با تاکید بر اینکه پیمانکاران سازه‎های سست و بی‎اساس باید تنزل رتبه داده شوند متذکر شد: خساراتی که در سیل اخیر اتفاق افتاد ناشی از عدم استحکام سازه‎ها بوده که این امر باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

گرزین تاکید کرد: باید حتما دو طرف رودخانه به لحاظ دیواره‎سازی مورد ساماندهی قرار گیرد و شهرداری اجازه هیچ‎گونه ساخت و سازی را در آن محدوده صادر نکند، در غیر این صورت اگر امروز بر اثر وقوع سیل شاهد تلف شدن دام و احشام بودیم از این به بعد باید شاهد تلفات انسانی نیز باشیم.

وی گسترش آموزش قبل از وقوع سیل که از سوی مدیریت بحران برای روستاییان حاشیه جنگل اعمال شد را کاری مهم و ارزشمند دانست و ابراز داشت: این آموزش‎ها در کاهش خسارت‎ها بسیار مفید هستند.

فرماندار گرگان با اشاره به اینکه 15 تا 16 روستای این شهرستان در سیل اخیر در محاصره آب قرار گرفتند گفت: میزان خسارت‎ها باید هر چه زودتر به استانداری ارائه و از نمایندگان مجلس در این زمینه مساعدت گرفته شود.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول