اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر بهداشت در استان اردبیل:

ثبت اطلاعات 15 درصد خانوار اردبیلی در سامانه پزشک خانواده

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر بهداشت در استان اردبیل گفت:‌ 15 درصد اطلاعات خانوارهای اردبیلی تاکنون در سامانه الکترونیکی پزشک خانواده به ثبت رسیده است.

ثبت اطلاعات 15 درصد خانوار اردبیلی در سامانه پزشک خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی عصر امروز در جلسه ستاد اجرایی طرح پزشک خانواده در اردبیل اظهار داشت: برای هر چهار پزشک خانواده یک مرکز بهداشتی، درمانی در محلاتی که تعیین شده است، دایر می‌شود که مسئول بهداشت در حقیقت مسئولیت تأمین سلامت آن منطقه را عهده‌دار می‌باشد.

وی با بیان این‌که برای پوشش مناسب این طرح کل داروخانه‌ها جز برنامه‌ها و اولویت‌های ما است، تصریح کرد: طرح پزشک خانواده دارای مزایای متنوعی است که همکاران پزشک با ارایه خدمات می‌توانند از مزایای آن بهره بگیرند.

پورفرضی خاطرنشان کرد: گیرندگان خدمات نیز برای بستری شدن در بیمارستان تنها 10 درصد فرانشیز تعیین شده را پرداخت می‌کنند که البته با اجرایی شدن طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع این رقم به کمتر از پنج درصد کاهش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اضافه کرد: ویزیت در سطح اول پزشک خانواده به همراه دارو رایگان می‌باشد و افراد بدون پرداخت هزینه‌ای می‌توانند داروی خود را نیز تهیه کنند.

وی ادامه داد: در سطح دوم و سوم بخش زیادی از خدمات ارایه شده و هزینه‌های مربوطه از طریق بیمه تأمین می‌شود.

پورفرضی در ادامه سخنان خود بیان کرد: طرح پزشک خانواده از سال 84 برای اولین بار در روستاها و مناطق کمتر از 20 هزار نفر جمعیت شروع شد و در این سال‌‌ها نتیجه مثبت و فرآیند مطلوبی را به همراه داشته است.

به گزارش فارس، قائم مقام وزیر بهداشت در استان اردبیل هدف از اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده را سهولت دسترسی روستاییان و شهرنشینان به امکانات بهداشتی، درمانی توصیف کرد و گفت: این طرح تا آخر امسال در تمام شهرهای 20 هزار نفر کشور نیز اجرا می‌‌شود که در پنج شهر اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال، گرمی و پارس‌آباد تا مهرماه امسال اجرایی می‌شود.

وی با یادآوری این‌که در قالب این طرح بیش از سه هزار پزشک، ماما و پرستار و همچنین نیروهای متخصص آزمایشگاهی و رادیولوژی به کارگیری می‌شوند، افزود: به یقین نتیجه و ثمره پزشک خانواده جز ایجاد رفاه و خدمات مطلوب چیز دیگری نمی‌باشد.

پورفرضی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که طرح پزشک خانواده به معنای استثمار پزشکان نیست، تصریح کرد: هدف این طرح کاهش هزینه‌ها در حوزه سلامت و امکان دسترسی آسان به امکانات این حوزه است که به نظر می‌رسد همه مردم با اجرایی شدن آن راضی باشند.

* پزشک خانواده عدالت حوزه بهداشت را برقرار می‌کند

قائم مقام وزیر بهداشت در استان اردبیل در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: هر چند طرح پزشک خانواده با برخی ایرادات و اشکالات نیز مواجه است اما هرگز به دنبال سرپوش گذاشتن به مشکلات و معایب نیستیم بلکه در این طرح برای قانونمند و عادلانه کردن مسایل حوزه سلامت اهتمام جدی صورت گرفته است به طوری که تلاش شده است با اجرای آن جامعه هدف و پرسنل فعال راضی باشند.

پورفرضی از پایان طرح سرشماری پزشک خانواده در جای‌جای استان و آغاز ورود اطلاعات به سامانه الکترونیکی سلامت خبر داد و اضافه کرد: در شهرستان‌های خلخال و پارس‌آباد این کار با روند مناسب و ثبت 70 درصدی اطلاعات در حال انجام است و در مرکز استان نیز 15 درصد ثبت اطلاعات انجام شده است.

وی با یادآوری این‌که برای هر خانوار در قالب این طرح یک پرونده الکترونیکی سلامت ایجاد می‌شود، ادامه داد: ما در این طرح دو هزار و 500 نفر از افراد جامعه را زیر پوشش خدمات‌دهی یک پزشک عمومی و همراهان او قرار می‌دهیم و در صورت ارجاع پزشک خانواده امکان بهره‌گیری از خدمات پزشک تخصصی و فوق‌تخصصی فراهم می‌شود.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول