اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن مامایی آذربایجان‌غربی:

سرانه تعریف شده در طرح پزشک خانواده ناچیز است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن مامایی آذربایجان‌غربی گفت: سرانه تعریف شده در پزشک خانواده بسیار ناچیز بوده و منطبق با واقعیت‌های اقتصادی جامعه نیست.

سرانه تعریف شده در طرح پزشک خانواده ناچیز است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ژاله نایبی ظهر امروز در همایش بزرگ طرح پزشک خانواده که در سالن جلسات بیمارستان امام رضا (ع) برگزار شد اظهار داشت: هزینه مراجعه به پزشک عمومی برای بیماران رایگان است ولی بیمه به ازای هر بیمار به پزشک یک هزار و 750 تومان به پزشک خواهد پرداخت که روشن است این مبلغ بسیار ناچیز بوده و با این اوضاع ماماها برای اجرای طرح همکاری نخواهند کرد.

وی تصریح کرد: با این مبلغ اندک پزشک باید تجهیزات مورد نیاز درمانگاه را تهیه کرده، به منشی، پرستار و مامای خود حقوق بپردازد، همچنین محل مناسب و استانداردی برای ارائه خدمات درمانی به مردم باید فراهم کند که با این میزان به طور قطع انجام این امور دشوار است.

نایبی ساعت کار اجرای این طرح را نامناسب دانست و ادامه داد: آن طور که در این طرح لحاظ شده است پرسنل باید شیفت صبح و بعد ظهر در محل کار خود باشند و از ساعت 20 به بعد هم به صورت آماده‌باش قرار بگیرند از طرف دیگر وظایف پزشک و ماما به طور مشخص از یکدیگر تفکیک نشده است.

وی با اظهار به اینکه با اساس و اهداف طرح هیچ مخالفتی نداشته بلکه خواستار رفع ایرادهای آن هستیم، ادامه داد: هر طرحی در ابتدای تدوین به طور طبیعی اشکالات و ایراداتی دارد که با گذشت زمان باید به واکاوی و بررسی ابعاد مختلف آن پرداخته شود لیکن امیدوار هستیم بعد از رفع مشکلات و جلب نظر پزشکان، پرستاران و اقشار مختلف جامعه به مرحله اجرا برسد.

رئیس انجمن مامایی آذربایجان‌ربی با اظهار به اینکه ایرادها و انتقادهای خود از این طرح را به وزیر محترم بهداشت و درمان تقدیم کرده‌ایم، اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک نگرانی‌های موجود در جامعه پرستاری و پزشکی و ماماها رفع شود چرا که تامین سلامت رایگان هر فرد یکی از اصول قانون اساسی است و هیچ کسی به دلیل بی‌پولی نباید رنج بیماری را تحمل کند.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول