اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام پرستاری آذربایجان‌غربی:

جایگاه پرستار در طرح پزشک خانواده نامشخص است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام پرستاری آذربایجان‌غربی گفت: جایگاه پرستاران در طرح پزشک خانواده به طور دقیق مشخص نشده است.

جایگاه پرستار در طرح پزشک خانواده نامشخص است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جعفر کارگری صبح امروز در همایش طرح پزشک خانواده که در سالن اجتماعات بیمارستان امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار داشت: در این طرح که برای نظام سلامت اقشار مختلف جامعه تدوین شده است از پرستاران نیز به کارگیری خواهد شد ولی متاسفانه شرح وظایف، چگونگی انجام وظیفه و مواردی از این نوع معلوم نیست.

وی با بیان اینکه جامعه پرستاری به عنوان این طرح منتقد هستند، ادامه داد: افرادی که در قالب این طرح برای ارتقای

شاخص‌های بهداشتی و سلامت اقشار مختلف جامعه تلاش خواهند کرد فقط پزشک نیستند بلکه در بین آنها ماما، پرستار و ... نیز وجود دارد لذا بهتر این بود که این طرح، سلامت خانواده نامیده شود.

وی به دلیل عدم نظرسنجی از جامعه پرستاری جهت تدوین این طرح اظهار نارضایتی کرد و بیان داشت: نظر کارشناسان نظام پرستاری برای تدوین و پردازش این طرح جویا نشده‌اند به طوری که بعد از مطرح کردن نقدهای خود، قرار بر این شد که در ویرایش‌های بعدی طرح، از فعالان این عرصه نیز نظرسنجی صورت بگیرد.

کارگری با اشاره به اینکه مشکل کمبود نیروی انسانی در بدنه پرستاری استان وجود دارد، اضافه کرد: پرستاران تحصیلکرده این استان به دلیل نیاز شدیدی که به این حرفه در استان وجود دارد با مسئله بیکاری هیچ گونه آشنایی ندارند از این رو به نظر می‌رسد با توجه به شاغل بودن همه پرستاران، از این طرح استقبال چندانی به عمل نیاورند.

وی یا بیان اینکه درآمد کنونی پرستاران سه برابر درآمد در نظرگرفته شده برای آنها در طرح پزشک خانواده است، اضافه کرد: چنانچه برای تقوبت انگیزه پرستاران اهتمام نشود به نظر می‌رسد با این شرایط برای اجرای طرح همکاری نکنند.

رئیس سازمان نظام پرستاری آذربایجان‌غربی برای رفع ایرادها و مشکلات این طرح اظهار امیدواری کرد و بیان داشت: امیدواریم از طریق جلب همکاران کارشناسان و اهل فن نسبت به رفع ایرادهای این طرح مبادرت شود تا اجرایی کردن آن برای هر دو گروه اعم از پرستاران و مردم مفید واقع شود.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول