اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نیمه دوم مردادماه صورت می‌گیرد

تحویل 122 واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی در نهاوند

خبرگزاری فارس: سرپرست بهزیستی شهرستان نهاوند گفت: 122 واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی نیمه دوم مردادماه امسال تحویل مددجویان نهاوند می‌شود.

تحویل 122 واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی در نهاوند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، علی‌اکبر شاهمرادی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه در شهرستان نهاوند اظهار داشت: تأمین مسکن، اشتغال و درمان مددجویان نیازمند از مأموریت‌های این نهاد است که امسال 122 واحد مسکونی در متراژهای 55 تا 90 متر مربع تحویل آنها می‌شود.

وی با اشاره به خدمات دولت در بخش مسکن مددجویان ادامه داد: مددجویان فقط با 4 میلیون تومان آورده صاحب منزل مسکونی می‌شوند که نشان از عمق توجه دولت عدالت‌محور به این قشر در جامعه است.

سرپرست بهزیستی نهاوند با اشاره به وجود 9 هزار نفر معلول خفیف، شدید و بسیار شدید در نهاوند افزود: سه درصد جمعیت این شهرستان معلولیت با درجه‌های مختلف دارد که تاکنون با راه‌اندازی اورژانس اجتماعی توانسته‌ایم 4 هزار و 500 نفر از آنها را شناسایی کنیم و مورد حمایت‌های مختلف قرار دهیم.

وی از ارائه 22 خدمت به مددجویان در قالب 50 برنامه خبر داد و اظهار داشت: تأمین نیازهای اولیه از جمله دارو، سمعک، ویلچر، مسکن، اشتغال و... از جمله این موارد است.

شاهمرادی از فعالیت 90 مهد کودک تحت نظارت بهزیستی در شهرستان نهاوند خبر داد و افزود: 80 مهد در روستاها و 10 مهد کودک در سطح شهر نهاوند فعال هستند.

وی از فعالیت برخی کمپ‌های ترک اعتیاد در نهاوند انتقاد کرد و اظهار داشت: از 13 کمپ ترک اعتیاد در نهاوند دو کمپ مجوز دارند و 11 کمپ ترک اعتیاد غیر مجازند که طبق دستور مراجع قضایی باید تعطیل شوند و یا مجوز لازم را از مراجع ذیصلاح دریافت کنند.

سرپرست بهزیستی نهاوند خواستار حمایت بیشتر خیران از بهزیستی شد و گفت: طی سه ماه نخست امسال 15 میلیون تومان توسط خیران به این نهاد کمک شده است.

وی از هزینه 1.5 میلیارد تومانی طی یک سال گذشته برای امور مختلف بهزیستی در نهاوند خبر داد و اظهار داشت: 717 خانوار در قالب 7 هزار و 500 نفر زیر پوشش حمایت‌های مختلف بهزیستی قرار دارند و به هر مددجو ماهانه 40 هزار تومان مستمری کمک می‌شود که بسیار اندک و ناچیز است.

شاهمرادی به خدمات مشاوره‌ای برای زوجین در نهاوند اشاره کرد و افزود: با هدف جلوگیری از تولد نوزاد معلول دو مرکز مشاوره ژنتیک زیر نظر بهزیستی فعال است که زوجین می‌توانند از خدمات این مرکز برخوردار شوند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول