اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان بهزیستی کشور خبر داد

بهره‌مندی سالانه 2 میلیون نفر از آموزش مهارت‌های 10 گانه اجتماعی

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور از بهره‌مندی سالانه بیش از 2 میلیون نفر از آموزش مهارت‌های 10 گانه اجتماعی این سازمان خبر داد.

بهره‌مندی سالانه 2 میلیون نفر از آموزش مهارت‌های 10 گانه اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک فرید براتی‌سده ظهر امروز در همایش تخصصی مددکاری و سلامت خانواده در اراک اظهار داشت: ارائه آموزش و مهارت‌های زندگی نقش بسیار مؤثری در کاهش آسیب‌ها دارد که خوشبختانه بهزیستی برنامه‌های خوبی را در این زمینه به شهروندان ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی کشور در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سالانه بیش از 2 میلیون نفر را تحت پوشش آموزش‌‌های 10 گانه اجتماعی قرار داده است.

به گفته وی در سال گذشته بهزیستی کشور همچنین در راستای کاهش مواد مخدر 6 میلیون و 100 هزار نفر را تحت آموزش‌های سوء مصرف مواد مخدر قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز طلاق و اعتیاد به موادمخدر را از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: بخش اعظمی از این آسیب‌ها ناشی از بی‌اطلاعی و ناآگاهی خانواده‌ها است.

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی افزود: امروز دشمنان به دنبال این هستند تا با مبتلا کردن جوانان به مواد مخدر کانون خانواده را از هم بپاشند چرا که به درستی پی به جایگاه خانواده در کشور برده‌اند.

وی با بیان اینکه حفظ، تحکیم و تقویت بنیان خانواده اصلی مهم در اسلام است تصریح کرد: عظمت بنیان خانواده در اسلام بسیار بالاست که می‌طلبد به صورت علمی، تحقیقاتی اقدامات لازم برای تحکیم این نهاد صورت گیرد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه سست شدن بنیان خانواده آسیب‌های دیگری چون مصرف مشروبات الکلی، فقر، فساد، بی‌بندوباری را نیز به دنبال دارد خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری در امر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و استحکام بنیان خانواده امری ضروری است و باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول