اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

دانش‌آموزان سفیر سلامت در خانواده می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بحث مدارس مروج سلامت علاوه بر دانش‌آموزان، کارکنان مدارس و والدین را نیز هدف قرار داده است.

دانش‌آموزان سفیر سلامت در خانواده می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محسن مقدمی پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از مروجان سلامت در مدارس استان فارس اظهار کرد: در این طرح تنها به پیشگیری و معاینه پرداخته نمی‌شود، بلکه برای مقوله سلامت فرهنگ‌سازی صورت می‌گیرد.

معاون علوم پزشکی فارس تصریح کرد: هم‌افزایی دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش باعث افزایش شاخص سلامت در جامعه می‌شود.

به گفته وی، بحث مدارس مروج سلامت تفاهم بسیار مهمی در تاریخ بهداشت و سلامت کشور به شمار می‌آید که نه تنها سلامت جسمانی بلکه بعد سلامت روان را نیز هدف گرفته است.

مقدمی افزود: از سال 2005 مدارس مروج سلامت در جهان مطرح شد و این امر در منطقه مدیترانه شرقی بر عهده دانشگا‌ه‌ها و متولیان سلامت گذاشته شد.

به گفته این مقام مسئول در امر بهداشت، در منطقه مدیترانه شرقی به غیر از لیبی و افغانستان تمام کشورها کار را آغاز کرده‌اند، اما حجم کار انجام شده در ایران به هیچ وجه با بقیه کشورها قابل قیاس نیست چنانچه در مصر به طور کل 20 مدرسه این طرح را اجرا کرده‌اند؛ در حالی که در استان فارس در سال اول اجرای طرح در 52 مدرسه و در سال دوم در 900 مدرسه طرح را اجرا کردند.

وی در ادامه به دستاوردهای استان فارس در طرح مدارس مروج سلامت پرداخت و گفت: در سال تحصیلی 90-89 هشت مدرسه از شبکه سلامت این استان امتیاز بالای 91 آوردند و پنج ستاره شدند.

مقدمی اضافه کرد: شاخص پوشش طرح در مدارس کشور 85 درصد و در استان فارس 100 درصد بوده است؛ ضمن اینکه مدارس پنج ستاره 15 درصد مدارس مروج سلامت استان و چهار ستاره و سه ستاره و دو ستاره به ترتیب 35، 41 و 7.5 درصد مدارس فارس را شامل می‌شوند که این آمار از میانگین کشوری بالاتر است.

به گفته وی، استان فارس در بحث مدارس مروج سلامت یک ستاره و بدون ستاره ندارد و با هماهنگی این طرح با طرح پزشک خانواده شهری شاخص‌های بهداشتی فارس در آینده بسیار متحول می‌شود.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول