اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بین دو استان خراسان رضوی و مازندران

نخستین تفاهمنامه تورگردانی و توریسم‌پذیری به امضا رسید

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی مازندران گفت: برای نخستین‌بار در کشور تفاهمنامه‌ای در حوزه تورگردانی و توریسم‌پذیری میان دو استان خراسان رضوی و مازندران به امضا رسید.

نخستین تفاهمنامه تورگردانی و توریسم‌پذیری به امضا رسید

حمیدرضا رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در پی تاکید ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با حضور مسئولان و دفاتر خدمات مسافرتی کل کشور، در بخش ساماندهی تورهای داخلی و خارجی و تعهداتی که سازمان میراث فرهنگی به دولت داده است برای تورهای ورودی، طرح‌هایی برای رفاه حال توریست داده شد.

وی گفت: استان مازندران در پی دستور ریاست میراث فرهنگی گردشگری، و به واسطه وجود مشترکاتی که در بخش مسافرتی و گردشگری با خراسان رضوی دارد درصدد ایجاد این تفاهم‌نامه بین این دو استان شد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی مازندران افزود: پذیرش مسافران و گردشگران خارجی به‌ویژه در حوزه خلیج فارس و کشور های عربی با هدف زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) که در مشهد انجام می‌گرفت و می‌بایست در راستای امور سیاحتی مسافران هم اقداماتی انجام می‌شد، استان مازندران با توجه به جذابیت‌های گردشگری خاص خود برای این منظور با خراسان رضوی وارد عمل شد.

رجبی ادامه داد: پذیرش مسافران و گردشگران در قالب تور به این دو استان جزو تعهدات این تفاهم‌نامه است.

وی خاطرنشان کرد: جلسه این تفاهمنامه بین معاونان گردشگری دو استان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به تاریخ 27 و 28 تیرماه به میزبانی رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی و جهانگری خراسان رضوی تشکیل شد و در روز چهارشنبه به امضاء رسید.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی مازندران تصریح کرد: با توجه به کشورهای هدف در حوزه آسیای میانه، هر دو استان دارای مرزهای مشابهی هستند و در زمینه تورهای داخلی و خارجی فعالیت‌های مشترکی دارند.

رجبی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه شرکت هر دو استان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی به منظور معرفی حوزه‌های گردشگری و زیارتی ایران در سطح جهانی است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول