اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت:

معادن در شرایط تحریم کنونی جایگزین نفت شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شرایط کنونی و تحریم‌ها بهترین فرصت برای تقویت نگرش سیاستمداران و دولتمردان کشور به سوی معدن و صنایع معدنی است.

معادن در شرایط تحریم کنونی جایگزین نفت شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سیدرضا عظیمی پیش از ظهر امروز در همایش معدن گام اول در تولید ملی که در فرهنگسرای جوان برگزار شد، با اشاره به اهمیت برگزاری همایش‌ها اظهار کرد: چنین همایش‌هایی در زمینه رسانه‌ای شدن موضوع معدن در کشور مؤثر است.

مدیرکل امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید معدن را به عنوان سرمایه و منبع ملی بدانیم گفت: لازم است در نگرش اکتشافی نگاهی که به ذخیره‌گاه‌ها و منابع طبیعی وجود دارد، نسبت به معدن هم داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت فرصت‌های معدنی در کشور اظهار کرد: استان‌ها باید فهرستی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری معدن به صورت تعریف شده داشته باشند تا سرمایه‌گذاران به راحتی در این زمینه اقدام کنند.

عظیمی جایگزینی معدن به جای نفت را ایده‌ای مناسب ذکر کرد و افزود: در شرایط تحریم کنونی تقویت نوع نگاه سیاستمداران و دولتمردان کشور به سوی معدن و صنایع معدنی بهترین فرصت است.

وی با اشاره به رسانه‌ای شدن بخش معدن گفت: خبرنگاران و رسانه‌ها و مجلات با محتوای معدنی باید تقویت شوند تا با رصد مباحث معدن، جایگاه معدن در کشور نشان داده شود.

مدیرکل امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: رسانه‌ای کردن موضوع معدن کمک می‌کند تا با مطرح کردن چالش‌ها و مشکلات بخش معدن، در راستای حل آنها اقداماتی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه استان قم ظرفیت‌‌های خوبی در زمینه‌های فلزی دارد گفت: اکنون اکتشافات خوبی ثبت و مشارکت‌های خوبی با سازمان زمین‌شناسی انجام شده است.

عظیمی با اشاره به اشتغال‍‌زایی بخش معدن گفت: معدن جزو صنایعی است که سبب اشتغال پایدار می‌شود، بنابراین مشکل اشتغال با تقویت بخش معدن حل خواهد شد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول