اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه تبریز:

مهریه‌های سنگین مغایر با ارزش‌های انقلابی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه تبریز گفت: مهریه‌های سنگین مغایر با ارزش‌های انقلابی و اسلامی بوده و نشانه جاهلیت است.

مهریه‌های سنگین مغایر با ارزش‌های انقلابی است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در نشست صمیمی با زوج‌های جوان ایثارگر خواستار رفع موانع ازدواج در جامعه شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مهریه‌های سنگین از موانع ازدواج است، بیان کرد: در حالی‌که در اوائل انقلاب مهریه‌هایی بسیار سبک در نظر گرفته می‌شد، امروز این مهریه‌ها سنگین‌تر شده و با ابتدای انقلاب فاصله گرفته شده است.
امام جمعه تبریز گفت: مهریه‌های سنگین مغایر با ارزش‌های انقلابی و اسلامی بوده و نشانه جاهلیت است که گاه مشکلات متعددی از جمله زندان را برای شوهران پدید می‌آورد.
وی در ادامه با انتقاد از تشریفات و تجمل‌گرایی در امر ازدواج گفت: در روایات اسلامی بیان شده تا ازدواج‌ها و صیغه عقد در مسجد جاری شود تا سادگی ازدواج رعایت شود.
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: مسجد نباید مختص مجالس سوگواری باشد و می‌توان با حذف تشریفات زائد و البته حذف فسق و فجور مجالس عروسی را در مساجد برگزار کرد.
وی، تشریفات را از بین برنده مهر و محبت دانست و گفت: ازدواج در عین اینکه به موقع باید صورت گیرد باید بدون تشریفات بوده و پایدار نیز باشد.
مجتهد شبستری، خواستار توجه به حقوق اسلامی و احکام اسلامی در امر ازدواج شد و افزود: عفو، گذشت و عدم توجه به جزئیات موجب پایداری کانون خانواده خواهد شد که در این میان باید همواره به پایداری کانون خانواده متعهد بود.
امام جمعه تبریز، خواستار پایبندی همسران به حقوق متقابل یکدیگر شد و گفت: اطاعت از شوهر باید مورد توجه جدی بانوان قرار گیرد و شوهران نیز به حقوق زنان خود توجه کنند.
وی، آمار طلاق را نگران‌کننده دانست و گفت: در جامعه اسلامی نباید طلاق ترویج یابد و در اسلام مذموم‌ترین حلال طلاق است.
مجتهد شبستری، طلاق را آفتی برای جامعه برشمرد و گفت: اگر از ابتدا شرایط همسان بودن طرفین رعایت شود زندگی پایدار خواهد بود که البته این همسان بودن از نظر ایمانی و فرهنگی مورد توجه است.
وی یادآور شد: خانواده‌های شاهد نیز به عنوان یادگاران شاهد امتیاز و رسالتی بزرگ بر عهده دارند و خانواده‌های شاهد و فرزندان ایثارگران نیز خود باید مراقب سنت‌های ارزشی و انقلابی باشند.
انتهای پیام/ح20

 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول