اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه:

مسئولان قضایی معضل مهریه را حل کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه خطاب به قوه قضائیه خواستار حل مشکل تعیین مهریه‌های سنگین شد.

مسئولان قضایی معضل مهریه را حل کنند

به گزارش خبرگزاری فارس ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی ظهر امروز در جمع کارکنان و قضات دادگستری ابرکوه با گرامیداشت یاد شهید بهشتی اظهار داشت: به قوه قضائیه برای وضع قانون برای حل معضل مهریه هشدار جدی می‌دهم وگرنه این رویه برای جامعه تهدید است و با تعیین حداقل 110 سکه کار درست نمی‌شود.

وی افزود: در غیر این صورت باید برای حل این مشکل متوسل به احکام ثانویه با عنایت مراجع عظام باشیم.

حسینی یادآور شد: مهریه حق زن است اما چرا قناعت دیروز در تعیین مهریه و نظر «مهریه را کی داد و کی گرفت» جای خود را به دختر امروز داد که با چشم و هم‌چشمی آمار سکه‌های مهریه را نجومی کرده است و با اندک اختلاف خانوادگی حاضر است با پشتوانه قانون بیشترین فشار را بر همسر خود وارد کند.

امام جمعه ابرکوه اظهار داشت: نقش قوه قضائیه در ایجاد فضاهای اعتدال اجتماعی، نقش محوری است و لزوماً باید زمینه‌های خطا و خلاف را با انذار و تبشیر از بین برد.

وی افزود: اجرایی شدن این هدف راهی جز مذهبی شدن جامعه ندارد زیرا دین صیانت بخش اخلاقی و عملی انسان و مهم‌ترین عامل بازدارنده از خلاف و ناهنجاری است.

حسینی تصریح کرد: وقتی مردم احساس کنند دستگاه قضایی در برابر ناروایی‌های اخلاقی و عملی عناصر خاطی با جدیت و بدون تساهل و تسامح رسیدگی می‌کند و با عناصر فاسد و مفسد به ویژه در فعالیت‌های مالی مانند رشوه و اختلاس و با دانه درشت‌ها همان قاطعیت را دارد که با عناصر جزء دارد، به طور جدی امیدوار می‌شوند و در نظام ارزشی اسلام جز این را از کارگزاران قضاوت، انتظار ندارند.

وی افزود: ای کاش نظام قضایی ما در دعاوی خانوادگی نیز تدبیر بهتری داشت و در زمینه پرداخت سریع مهریه‌های سنگین و محکوم کردن سریع مؤدی مهریه تجدیدنظر می‌کرد.

حسینی با ذکر این مسئله که بخش زیادی از زنان هدفدار که انگیزه خدایی در زندگی ندارد، طماع شده‌اند ادامه داد: این افراد در نخستین مجادله‌هایی که معمولاً در خانواده‌ها هست، مهریه را به اجرا می‌گذارند زیرا قانون را حامی خود می‌دانند.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول