اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه موقت بناب:

بالا بودن مهریه‌ها دامن‌گیرخانواده‌های ایرانی شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت بناب گفت: بالا بودن مهریه‌های زوج‌های جوان و گاهاً بدحجابی بانوان دامن‌گیر برخی خانواده‌های ایرانی شده است.

بالا بودن مهریه‌ها دامن‌گیرخانواده‌های ایرانی شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت الاسلام سید موسی آتش‌زر شامگاه شنبه در جمع مسئولان و قشرهای مختلف مردم این شهرستان به مناسبت عید غدیرخم،  با اشاره به شیطنت‌های استکبار جهانی به خصوص آمریکا و اسرائیل طی روزهای اخیر علیه ایران اظهار داشت: همین رژیم غاصب اسرائیل که خودش دارای سلاح‌های اتمی خطرناک است، تاکنون اجازه ورود بازرسان آژانس انرژی اتمی را به کشورش نداده است اما، علیه ایران که فعالیت‌های هسته‌ای آن همواره صلح آمیز است، جنگ روانی راه می‌اندازند.
وی افزود: فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران یک حقیقت آشکار است و بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همواره بر این فعالیت‌ها نظارت دارند.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: دشمنان اسلام باید بدانند که قدرت برتر دنیا بمب اتمی نیست؛ بلکه ایمان و اعتقاد مستحکم شیعیان و مسلمانان دنیا است که با فریادهای "الله اکبر" نهضت‌های اسلامی را در دنیا به راه می‌اندازد.
امام جمعه موقت بناب همچنین تأکید کرد: اتهامات بی‌اساسی که دشمنان به ایران می‌زنند، چهره نفاق و خصمانه آنها را آشکارتر می‌کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن "روز مباهله" اشاره کرد و این جریان تاریخی و ماندگار را از افتخارات بزرگ مسلمانان و فضائل اهل بیت(ع) دانست.
آتش‌زر با بیان اینکه واقعه تاریخی "مباهله" عظمت و منزلت اهل بیت(ع) و خصوصاً پنج تن آل عبا را بیش از همیشه آشکارتر کرد؛ گفت: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همیشه برای زندگی ما مسلمانان و خانواده‌های مسلمانان الگو و اسوه است.
وی سپس با اشاره به برخی آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی موجود در خانواده‌های ایرانی گفت: بالا بودن مهریه‌های زوج‌های جوان و گاهاً بدحجابی بانوان دامن‌گیر برخی خانواده‌های ایرانی شده است.
امام جمعه موقت بناب تأکید کرد: اگر میزان مهریه زوج‌های جوان معقول و به دور از هرگونه احساسات و رقابت‌های کاذب باشد، آن هنگام با مهریه کمتر زندگی خانواده‌های جوان مثل بهشت می‌شود.
وی ادامه داد: ما روحانیون همیشه بر این مسئله تأکید می‌کنیم؛ اما برخی مردم این موضوع را ساده و بی‌اهمیت می‌شمارند که در نهایت به اختلافات خانوادگی و طلاق منجر می‌شود.
آتش‌زر، حجاب، دختران و دانشجویان جوان را هم مستلزم کنترل و توجه بیشتر والدین بر آنها و تلاش مربیان و اساتید دانست و گفت: اگر واقعاً سیره اهل بیت و زندگانی حضرت زهرا(س) را الگو قرار داده و به وظایف دینی خودمان آگاه باشیم، آن وقت شاهد بروز این همه جرایم و ناهنجاری‌هایی که از بدحجابی نشأت می‌گیرد نخواهیم شد.
وی با تشریح فلسفه و واقعة عظیم تاریخی غدیر عنوان کرد: واقعه غدیرخم انکارشدنی نیست و حتی برادران اهل سنت هم به آن اقرار می‌کنند، بنابراین ما شیعیان باید توجه بیشتری به این موضوع مهم داشته باشیم و قدر آن را بدانیم.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول