اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی:

کارگروه کاهش فقر در خراسان‌شمالی تشکیل شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی گفت: برای برطرف کردن همه معضلات استان، ضرورت تشکیل کارگروه کاهش فقر در استان پیشنهاد شده است.

کارگروه کاهش فقر در خراسان‌شمالی تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی، امان‌الله حسین‌پور اظهار کرد: خراسان‌شمالی، از استان‌هایی است که آمار مددجویان و خانواده‌های بد سرپرست آن در سازمان‌های حمایتی بیش از دیگر استان‌ها است.

وی افزود: باید برای یافتن علت این مسئله، عوامل تولیدکننده فقر در خراسان‌شمالی شناسایی شود،در ضمن تشکیل کارگروه کاهش فقر نیز به ریاست استاندار پیشنهاد شده است.

حسین‌پور با تاکید بر اینکه باید همه سازمان‌ها برای شناسایی عوامل تولید فقر در استان تلاش کنند، گفت: اعتیاد یکی از عوامل تولید فقر در استان و منشاء بسیاری از نداری‌ها و مراجعات به کمیته امداد می باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سال پیش 52 هزار نفر به علت نیازهای خود به این نهاد مراجعه داشتند، اظهار کرد: درخواست‌های این افراد ثبت و بررسی شد اما 70 تا 80 درصد نیازمندان نیز به علت کمبود اعتبار و امکانات بازگردانده شدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی ضعیف بودن زیرساخت‌های استانی در بخش‌های کشاورزی و دامداری را با توجه به این‌که بیشتر افراد این استان روستانشین هستند از دیگر عوامل شمار فراوان نیازمندان استان برشمرد.

وی تصریح کرد: کشاورزی استان فقط شش تا 9 ماه از درآمد کشاورز را تأمین می‌کند و این گروه در بقیه سال قادر به تأمین دیگر هزینه‌های زندگی خود نیستند.

حسین‌پور با بیان اینکه برای رسیدن دامدار و کشاورز به درآمد مناسب،باید زیرساخت‌ها در خراسان‌شمالی فراهم شود، افزود: نادرست بودن نظام بیمه‌ای و بیکاری یکی دیگر از عوامل تولید فقر استان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی گفت: کمیته امداد در استان دو گروه، مددجویان دائم و مستمر و اقشار کم درآمد را پوشش می‌دهد اما مشکل این نهاد با اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد است که در مقطعی از سال برای تأمین مخارج زندگی خود می‌مانند.

وی تصریح کرد: بیشتر مددجویان این نهاد به جای کار و تولید در بازار کار علاقه‌مند به دریافت مستمری هستند به علت این‌که در بازار کار ثبات وجود ندارد و میزان درآمد مطلوب نیست.

حسین‌پور یادآور شد: با تشکیل این کارگروه عوامل تولید فقر در خراسان‌شمالی شناسایی می‌شود و باید همه دستگاه‌های متولی در این کارگروه فعال شوند.

انتهای پیام/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول