اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم آستارا در مجلس خبر داد

ساخت 5 اسکله در بندر چندمنظوره آستارا

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آستارا در مجلس از پیش‌بینی ساعت پنج اسکله در بندر چند منظوره این شهرستان خبر داد و گفت: محوطه‌سازی و ساخت اسکله بندر آستارا حدود 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ساخت 5 اسکله در بندر چندمنظوره آستارا

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، صفر نعیمی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از بندر آستارا اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، فاز نخست بندر چند منظوره آستارا با یک پست اسکله و ظرفیت تخلیه و بارگیری 600 هزار تن کالا در سال تا اواخر شهریور امسال افتتاح می‌شود.

وی، با بیان اینکه محوطه‌سازی، لایروبی و اصلاح و زیباسازی موج شکن‌های بندر آستارا در حال انجام است، افزود: در بندر چند منظوره آستارا ساخت پنج اسکله پیش‌بینی شده که در فازهای بعدی این طرح ساخته می‌شود و امیدواریم فازهای بعدی با سرعت و دقت بیشتری هر چه سریع‌تر آماده شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس ادامه داد: بندر آستارا در سه زمینه تفریحی و گردشگری، شیلات و ماهیگیری و تجاری و نفتی در حال ساخت است و تا شهریور امسال فاز تجاری و نفتی این بندر چند منظوره راه‌اندازی می‌شود.

وی، ظرفیت واقعی این بندر را 2.5 میلیون تن و ظرفیت اسمی آن را 3.5 میلیون تن ذکر کرد و یادآور شد: محوطه‌سازی و ساخت اسکله بندر آستارا حدود 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نعیمی با تصریح بر اینکه تمام موانع موجود در اتمام این بندر در حال انجام است، خاطرنشان کرد: با اتمام فاز نخست بندر چند منظوره آستارا شاهد رشد و توسعه شهرستان در بخش اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان غیور این شهرستان خواهیم بود.

وی در  ادامه تقویت مرزبانی آستارا را یکی از برنامه‌های مهم در سال جاری بیان کرد و افزود: اعتبارات بسیار خوبی برای تجهیزات مرزبانی آستارا اختصاص یافته و سعی داریم تمام امکانات لازم برای حفاظت از مرز را در اختیار مرزبانی قرار دهیم.

به گزارش فارس، ساخت بندر چند منظوره آستارا در سال 88 با قرارداد 40 ساله به بخش‌خصوصی واگذار شد.

طرح توسعه و تبدیل بندر صیادی آستارا به بندر چند منظوره از مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به گیلان است.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول