اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور قائم مقام دادگستری گیلان

دادستان جدید آستارا معرفی شد

خبرگزاری فارس: با حضور قائم مقام دادگستری گیلان مراسم تودیع و معارفه دادستان آستارا برگزار شد.

دادستان جدید آستارا معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، مجید الهیان ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه دادستان سابق و جدید آستارا در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با تبریک هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: قوه قضاییه یکی از ارکان مهم و حساس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که مسئولیت خطیر اجرای عدالت را بر عهده دارد.

قائم مقام دادگستری گیلان، با بیان اینکه قوه قضاییه با تمام توان خود و کمبود امکانات موجود در اجرای عدالت گستری در حال خدمتگزاری به مردم شریف ایران است، افزود: مجموعه دادگستری همواره خود را خدمتگزار مردم می‌داند و با اجرای قانون امنیت و آرامش را برای مردم تامین می‌کند.

وی، خدمت‌رسانی مطلوب به مردم را از اهداف اصلی مجموعه دادگستری دانست و تصریح کرد: امیدواریم با همکاری تمام ارگان‌ها یک دادگستری فعال و خدمتگزار را برای مردم به ارمغان بیاوریم.

الهیان، وظایف و مسئولیت‌های قوه قضاییه را بسیار سنگین عنوان کرد و گفت: تمام تلاش کارکنان و قضات قوه قضاییه بر جلب رضایتمندی تمام آحاد مردم است.

وی، وظایف دادستان‌ها را 400 مورد عنوان کرد و گفت: دادستان‌ها باید طبق وظیفه خود امنیت کامل اجتماعی و اقتصادی را در جامعه ایجاد و با هرگونه ناهنجاری مطابق قانون به شدت برخورد کنند.

این مسئول، شهرستان مرزی آستارا را دارای جایگاه ویژه در استان دانست و بر لزوم توجه بیشتر مسئولان در ایجاد امنیت کامل تاکید کرد و یاد آور شد: با توجه به مسافرپذیر بودن این شهرستان، باید به گونه‌ای عمل کنیم که امنیت اجتماعی و اقتصادی به طور کامل برقرار شود.

وی با تاکید بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بر لزوم برخورد شدید با ورود و عرضه مشروبات الکلی تاکید کرد و افزود: مبارزه با بداخلاقی‌های اجتماعی و اقتصادی باید در اولویت کاری مسئولان قضایی این شهرستان قرار گیرد.

الهیان، با بیان اینکه پیشگیری از جرایم یک موضوع ملی است، افزود: برای اجرای مطلوب در حوزه پیشگیری از جرایم نه تنها قوه قضاییه وظیفه خطیری دارد بلکه باید دستگاه‌های مختلف در این راستا همکاری لازم را با مجموعه دادگستری داشته باشند.

وی، یکی از مشکلات موجود در مجموعه دادگستری را وجود تعداد زیاد زندانیان دانست و ابراز کرد: تعداد زندانیان آستارا برابر با ظرفیت زندان این شهرستان است که امیدواریم با جایگزین شدن مجازات‌ها این معضل به طور کلی در کشور برطرف شود.

امام جمعه آستارا نیز در ادامه مراسم مذکور، قوه قضاییه را از ارکان بزرگ و مقدس نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه قوانین کشور بر اساس قوانین اسلامی تدوین شده است باید این قوانین به نحو مطلوب انجام شود.

حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا با بیان اینکه اگر احکام اسلامی به طور کامل اجرا شود جرایم در جامعه کاهش می‌یابد، اظهار کرد: مسئولان قوه قضاییه به ویژه قضات باید بدون هیچ‌گونه ترس و واهمه قوانین اسلامی را اجرا کنند.

وی ادامه داد: همه در مقابل قانون یکسان هستند و در نظام مقدس جمهوری اسلامی کسی حاشیه امن ندارد و تمام آحاد مردم باید تابع قانون باشند.

فرماندار آستارا نیز در مراسم مذکور بر لزوم برخورد با هنجاری‌شکنان جامعه تاکید کرد و گفت: مسئولان قضایی با تلاش شبانه‌روزی خود و بدون هیچ‌گونه منت و تنها در راستای اجرای عدالت و امنیت در جامعه خدمات ارزشمندی را به مردم و کشور انجام می‌دهند.

کیوان اسدپور با بیان اینکه دولت همکاری بسیار خوبی با قوه قضاییه دارد، افزود: دولت خدمتگزار و عدالت‌محور همواره بر شعار خود عمل کرده و تعامل بسیار خوبی با مجموعه قوه قضاییه داشته است.

وی، امنیت کامل موجود در کشور را مدیون مسئولان قضایی و امنیتی دانست و ابراز کرد: امیدواریم با همکاری و تعامل دستگاه‌های مختلف و با تلاش مسئولان قضایی شاهد کشوری پیشرفته و امن باشیم.

قائم مقام دادگستری گیلان، با قدردانی از خدمات پنج ساله «احمد سلیمانی» دادستان سابق آستارا، «حجت‌الاسلام محبوب علیزاده» را به عنوان دادستان جدید این شهرستان معرفی کرد.

حجت‌الاسلام محبوب علیزاده پیش از این مسئول حوزه قضایی بخش حویق تالش بود.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول