اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی خبر داد

معافیت مودیانی که اظهارنامه الکترونیکی ارسال می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیر امور مالیاتی آذربایجان‌غربی گفت: مودیانی که اظهارنامه مالیاتی خود را الکترونیکی ارسال کنند مشمول معافیت می‌شوند.

معافیت مودیانی که اظهارنامه الکترونیکی ارسال می‌کنند

 غلامرضا شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: کسانی که اظهارنامه مالیاتی خود را تا 31 تیر ماه به نظام مالیاتی تسلیم کنند از معافیت مالیاتی بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه اظهارنامه‌های مالیاتی در استان به دو صورت دستی و الکترونیکی تسلیم می‌شوند، افزود: افرادی که اظهارنامه مالیاتی خود را الکترونیکی به نظام‌ مالیاتی ارسال کنند 30 درصد از مالیات خود را به صورت پیش پرداخت و مابقی را به صورت هفت قسط پرداخت می‌کنند.

شریفی با اشاره به دیگر معافیت‌های مالیاتی، افزود: اگر مودیان مالیاتی اظهارنامه خود را دستی تسلیم کنند 50 درصد مالیات اظهاری خود را در قالب پیش قسط و مابقی را در شش قسط به نظام مالیاتی پرداخت می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه افزایش تولید ملی، افزایش وصول مالیات و تحقق درآمدهای مالیاتی را در پی دارد، گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده کامل‌ترین و کم هزینه‌ترین قانون مالیاتی است که در کشورهای مختلف اجرایی شده است.

شریفی گفت: برای جداسازی از وابستگی به صنعت نفت تنها راه توسعه و پیشرفت کشور پیدا کردن راه‌های کسب درآمد پایدار و کسب منابع جدید است که دریافت حق دولت یکی از این زمینه‌ها است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی یکی از قطب‌های کشاورزی است معافیت مالیاتی نیز در این استان بیشتر است.

شریفی با اشاره به سهم پایین استان در سهم مالیاتی کشور، گفت: آذربایجان‌غربی فقط یک درصد مالیات وصول شده کشور را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: هرگونه دریافت مالیات و سایر جرایم متعلقه در خود استان هزینه می‌شود و زمانی می‌توان به توسعه متوازن رسید که فرهنگ مشارکت مردمی را ترویج بخشیم و هر کدام از افراد به وظیفه خود عمل کنند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول