اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ارشاد:

ماندگاری هنر محصول ارتباط با مردم است

خبرگزاری فارس: معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ماندگاری هنر محصول ارتباط با توده مردم است که این می‌تواند زمینه رفع نیاز مخاطب را برآورده کند.

ماندگاری هنر محصول ارتباط با مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمید شاه‌آبادی صبح امروز در نشست با جمعی از هنرمندان انجمن‌های هنری استان اردبیل اظهار داشت: هدف ما از حضور در استان‌ها شناسایی ظرفیت‌های مختلف و تنظیم برنامه بر اساس این ظرفیت‌ها و توانمندی‌هاست تا بتوانیم بر اساس این مصادیق به برخی از مشکلات و معضلات پاسخ دهیم.

وی با بیان اینکه افق پیش روی هنر کشورمان افق روشن و امیدوار کننده‌ای است، افزود: امروز جامعه هنری ما با استانداردها فاصله دارد ولی امیدوارانه به سوی فتح قله‌های توسعه و پیشرفت هنری پیش می‌رویم.

این مسئول آب و خاک و حال و فضای کشورمان را هنرپرور توصیف کرد و گفت: در برخی حوزه‌ها به رغم پیشرفت‌ نسبت به سال‌های گذشته باز هم با کمبود امکانات روبرو هستیم که راه حل اصلی برای حل این مشکل ارتباط هنر و هنرمند با توده مردم است.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: هرچه ما از این فضا فاصله بگیریم به پیکره محدود و محسوس گره می‌خوریم در حالی که می‌توانیم با دست یافتن به ذخایر معنوی و ارزشی هنر کشورمان را اعتلا دهیم.

شاه‌آبادی نیاز امروز هنر به ویژه تئاتر، موسیقی هنرهای تجسمی و نمایشی را نیاز به مخاطب توصیف کرد و ابراز داشت: اگر این تعامل و ارتباط با مخاطب حفظ شده و دو سویه قلمداد شود انجمن‌ها تاثیرگذار خواهند بود.

وی بیان داشت: در افق دور دست باید نگاه به هنر تغییر پیدا کند تا با یک جنس نگاه متفاوت بتوانیم دغدغه‌ها را برطرف کنیم.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه هنر اصیل و ارزشی می‌تواند بسترساز آرامش و امنیت و رفع‌کننده بحران‌ها و آسیب‌‌ها باشد، بیان کرد: در انجمن‌های هنری جمعی از فرهیختگان و عناصر تاثیرگذار گرد هم آمده‌‌اند که هدف و مقصود آنها تولید فکر است نه اخذ پول و اعتبار.

شاه‌آبادی در ادامه یکی از دغدغه‌های اصلی در این زمینه را صیانت از هنر در رشته‌ها و کارکرد‌های متنوع اعلام کرد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: وقتی نیازهای جامعه ما با ارزش‌ها و خواسته‌های مردم در قالب هنر تعریف شود ما به یقین قادر خواهیم بود از طریق انجمن‌ها و تشکل‌های مدنی تاثیرگذاری هنر ارزشی و معنوی را شاهد و ناظر باشیم چراکه اصل هنر ارتقای معنویت و پیوند آن با اصالت بشیریت است.

انتهای پیام/خ۱۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول