اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره صدرا خبر داد

ابلاغ حکم منطقه آزاد جزیره صدرا در انتظار امضای رئیس جمهور

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا گفت: حدود یک سال است که حکم منطقه آزاد شدن جزیره صدرای بوشهر در انتظار امضای رئیس جمهور در دفتر ایشان است.

ابلاغ حکم منطقه آزاد جزیره صدرا در انتظار امضای رئیس جمهور

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمدعلی نظارت صبح امروز در بازدید از پروژه‌‌های شرکت صدرا در بوشهر با اشاره به تصمیمات کند دولت در مورد منطقه آزاد شدن جزیره صدرای بوشهر اظهار داشت: همین عامل موجب شده تا همچنان در انتظار ابلاغ حکم منطقه آزاد شدن جزیره صدرای بوشهر از سوی دفتر رئیس جمهور باشیم.

وی افزود: با اعلام منطقه آزاد شدن جزیره صدرا علاوه بر تسهیل ورود و خروج کالا و امور گمرکی، پروژه‌های این شرکت نیز با سرعت بیشتر جلو می‌رود.

عضو هیئت مدیره صدرا بیان کرد: توقع ما از دولت این است که این اقدام با سرعت بیشتری انجام شود ضمن اینکه پیگیری‌های متعددی هم داشتیم.

نظارت خاطر نشان کرد: یکی دیگر از درخواست‌های ما از دولت دریافت اعتبار از صندوق توسعه ملی است که صندوق توسعه ملی اعلام کرده فقط به شرکت‌های کاملا خصوصی امکان پرداخت وام دارند و بر اساس این قانون امکان پرداخت وام به صدرا وجود ندارد.

وی ادامه داد: در زمان درخواست وام 500 میلیارد دلاری صندوق ذخیره ارزی فعال بود اما با تبدیل این صندوق به‌نام صندوق توسعه ملی کارها به تاخیر افتاد ضمن اینکه ما مصوبه دولت را نیز در این زمینه داریم و انتظار است دولت همکاری لازم را با ما داشته باشد.

آمادگی DOT برای ساخت 50 سکوی نفتی

معاون ساخت و طراحی سازه‌های دریایی شرکت فناوری آب‌های عمیق(DOT) نیز گفت: این شرکت به عنوان یارد سکوساز در وسعت هفت هکتار نخستین یاردی بود که ایران در عرصه نفت و گاز در دریا پایه‌گذاری کرد.

احمد مهری افزود: بعد از اوج‌گیری پروژه‌‌های نفت و گاز در دریا شرکت dot تصمیم گرفت بخش طراحی و ساخت سکوها را ایجاد کند که این بخش با آماده‌سازی و بازسازی سالن‌ها و اسکله انجام شد و سپس تصمیم به ورود به پروژه‌های نفت و گاز گرفتیم.

وی بیان کرد: نخستین پروژه‌ای که قرارداد بستیم ساخت پایه‌های سکوهای فاز 17 و 18 پارس جنوبی بود که ما وظیفه ساخت دو سکوی اقماری آن را بر عهده داریم.

معاون ساخت و طراحی سازه‌های دریایی شرکت فناوری آب‌های عمیق(DOT) ادامه داد: کار ساخت این دو سکو را در دی ماه سال گذشته آغاز کردیم و پس از 5 ماه کار به سرانجام رسیده که خود یک رکورد محسوب می‌شود.

مهری افزود: برای احیا و فعال کردن شرکت فناوری آب‌های عمیق به منظور اجرای پروژه‌های نفت و گاز 3 میلیارد تومان هزینه کردیم.

وی ادامه داد: شرکت نفت و گاز پارس نیز قول داده پروژه‌های بهتری را به ما بدهد ضمن اینکه آمادگی کار برای 50 تا 60 سکوی نفتی را نیز داریم.

انتهای پیام/ر10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول