اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با امضای تفاهم‌نامه همکاری

منطقه آزاد تجاری مشترک ایرانی ارمنی ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست منطقه آزاد ارس از ایجاد منطقه آزاد تجاری مشترک ایرانی ارمنی خبر داد.

منطقه آزاد تجاری مشترک ایرانی ارمنی ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، صادق نجفی در جریان سفر خود به ارمنستان با استاندار سیونیک تفاهم‌نامه همکاری در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، بازرگانی و زیست‌محیطی امضا کرد.

وی افزود: در این تفاهم‌نامه برای ایجاد و سرمایه‌گذاری مشترک منطقه آزاد ارس و استان سیونیک، با تاسیس منطقه آزاد تجاری مشترک ایرانی ارمنی توافق شده است.

نجفی اضافه کرد: فعال‌سازی بازارچه مرزی مشترک ایران ارمنستان در مرز نوردوز که در محدوده منطقه آزاد ارس واقع است نیز از توافقات طرفین در این نشست بود.

وی گفت: ارائه خدمات رایگان تست سلامت از مرزنشینان کشور ارمنستان مشروط به حل موضوع روادید از سوی سفارت ایران در ارمنستان، معرفی مزیت‌ها و توانمندی‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس و استان سیونیک به سرمایه‌گذاران دو طرف نیز از جمله تفاهمات انجام یافته است.

نجفی با اشاره به مشکلات موجود در تردد خودروهای ارمنی در محدوده استان آذربایجان‌شرقی افزود: در راستای حل این مشکل مقرر شد طرف ارمنی شرکت بیمه‌ای را برای ثبت و آغاز فعالیت در منطقه آزاد ارس معرفی کند تا این شرکت ضمانت‌های لازم را از بابت حقوق ورودی گمرکی و ضمانت برگشت آنی خودرو ارائه کند.

مرز کشورمان با ارمنستان در شمال استان آذربایجان‌شرقی در محدوده منطقه آزاد ارس واقع شده و تنها مرز زمینی این کشور با ایران است و از اهمیت بسیاری در تعاملات اقتصادی و سیاسی بین دو کشور برخوردار است.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول