اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

محدودیتی در پرداخت تسهیلات به شاغلان صنایع دستی وجود ندارد

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات به شاغلان صنایع دستی از محل کسب و کار خانگی وجود ندارد و آمادگی داریم به هر میزان که متقاضیان معرفی شوند این پرداختی‌ها را داشته باشیم.

محدودیتی در پرداخت تسهیلات به شاغلان صنایع دستی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری عصر امروز در جریان بازدید از مجموعه‌های جدید بازارچه صنایع دستی در اردبیل در محوطه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی اظهار داشت: ما معتقدیم یکی از فرصت‌های ارزشمند توسعه اشتغال در کشور و استان اردبیل، توجه به صنایع دستی در محورهای مختلف اعم از دستبافت، زیورآلات، سنگ‌های قیمتی، طلا و جواهرات است.

وی تصریح کرد: تمام این رشته‌ها در ظرفیت‌های متفاوت خود می‌تواند اشتغال‌آفرین باشد تا تولیدات داخل استان به سایر مناطق و حتی خارج از کشور عرضه شده و این هنر صنعت رونق بگیرد.

صابری به بازار خوب فرش، گلیم، ورنی و جاجیم در داخل و خارج از کشور اشاره کرد و گفت: ما در کنار تولید باید بحث آموزش را نیز جدی بگیریم به طوری که در پنج نقطه استان نمایشگاه عرضه مستقیم صنایع دستی به طور زیبا، متنوع و گسترده دایر شده تا علاقمندان از این فضاها استفاده کنند.

این مسئول به دایر بودن 34 فروشگاه صنایع دستی در مجموعه ارزشمند بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی اشاره کرد و افزود: ما این نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌ها را دایر کردیم تا هم برای متولیان درآمدزایی شده و هم مسافران و گردشگران از فضای به وجود آمده استفاده کنند.

وی ترویج و گسترش این هنر صنعت را بسیار با اهمیت توصیف کرد و اظهار داشت: ما در ساماندهی مشاغل خانگی به حوزه صنایع دستی توجه ویژه‌ای داشتیم به طوری که به متقاضیان تسهیلات ارزان قیمت به عنوان سرمایه اولیه ارایه شده که انتظار داریم با تأمین این سرمایه بتوانند حوزه فعالیت خود را در این زمینه گسترش دهند.

به گزارش فارس، استاندار اردبیل خاطر نشان کرد: البته فعالان این عرصه قبلاً گلایه‌هایی نیز در زمینه نبود غرفه‌های عرضه محصولات صنایع دستی داشتند که امیدواریم با راه‌اندازی فضای اطراف بقعه شیخ صفی‌الدین مشکل به وجود آمده و گلایه‌ها برطرف شده باشد.

وی در مورد امکان خرید و دایر کردن فضای فروش از طریق این غرفه‌ها را یادآور شد و تصریح کرد: قرار است با قیمت مناسب و شرایط آسان این مجموعه‌ها به تولیدکنندگان و صنعتگران واگذار شده و یا اجاره داده شود تا شاغلان صنایع دستی بتوانند اصیل‌ترین محصول خود را عرضه کنند.

صابری در مورد آزادسازی چند ملک باقی‌مانده در اطراف بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی اضافه کرد: با مسئولان بانک ملی برای تصرف زمین مورد نظر انجام شده و با رایزنی‌های صورت گرفته با سایر صاحبان املاک نیز تلاش می‌کنیم خریدها انجام شود تا این منطقه به محدوده بقعه افزوده شده و آزادسازی شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول