اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اوضاع و حواشی فوتبال ایران در لیگ برتر دوازدهم ـ 1

ستاره‌های لیگ فوتبال دسته یک می‌آیند / کهکشانی‌های لیگ برتر زیر‌ساخت ندارند

خبرگزاری فارس: لیگ برتر فصل 91 ـ 92 در حالی آغاز می‌شوند که امثال تعدادی از تیم‌های لیگ دسته یک به لیگ برتر راه پیدا کرده‌اند که در کنار آن امکانات ورزشی مشخصی با زمین چمن استاندارد برای آنها کم تعداد است.

ستاره‌های لیگ فوتبال دسته یک می‌آیند / کهکشانی‌های لیگ برتر زیر‌ساخت ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد‌، فوتبال ورزشی است که از ابتدای اختراع آن تا به امروز همواره جزوه پر طرفدارترین و معروف‌ترین سرگرمی‌ها در جهان است که البته در ایران نمونه‌ای بر عکس از شکل آن توسط مسئولان خدوم کشور به مردم و اهالی فوتبال ارایه می‌شود.

زیرساخت‌هایی که باید باشد ولی اصلا نیست !

همه ما می‌دانیم که یک توپ را هم می‌شود در زمین خاکی به حرکت در آورد و هم در زمین چمن که نرم و لطیف است و سبب زیباتر شدن بازی و حداقل مصدومیت بازیکنان نمی‌شود، با این دیدگاه ذکر همین دو نکته کافی است که بدانید چند ورزشگاه در کشور وجود دارد که در حد استانداردهای روز باشد و چند ورزشگاه وجود دارد که در حال حاضر به جای چمن مورد تایید فیفا از چمن کاشته شده استفاده می‌کند.

همانطور که گفته شد فوتبال ایران راحت از کنار تمامی این مسائل می‌گذرد و حتی گوشه چشمی هم به آنها ندارد چه برسد مسئولیت پیگیری و احیاء آن را به عهده بگیرد.

یکی از نکاتی که باعث به وجود آمدن این رخدادها و معضلات در کشور شده است و کلید حل این مشکلات فقط و فقط از عهده او برمی آید رئیس فدراسیون فوتبال کشور است که خود او از نامداران عرصه ورزش در دوران خود بوده است که باید این سئوال را پرسید که آیا آقای کفاشیان دادن 150 میلیارد تومان پول به صدا وسیما برای حق پخش تلویزیونی مهم تر است یا خرج کردن این مبالغ در راه پیشرفت و اعتلای فرهنگ فوتبال ایران؟ آیا یعنی کیفیت تصویر تلویزیونی مهم تر است یا دیدن وقایع زمین از نزدیک؟ این سوالی است که مدت‌ها بی‌جواب مانده و ظاهرا آقای کفاشیان علاقه‌ای به جواب دادن آن ندارد.

اما ناگفته نماند چند هفته ای است که صدا وسیما بر سره مسائلی با فدراسیون فوتبال به مشکل خورده است که گویا قرار است دوازدهمین دوره لیگ برتر ایران از تلویزیون پخش نشود و به صورت لوح نمایش خانگی (همان بلایی که بر سره سریال‌ها در آمد ) توسط شرکتی خصوصی در بازار پخش شود که بسی جای تعجب است .

ماه رمضان ماه میهمانی خدا یا برگزاری لیگ برتر با دهان روزه ؟

یکی از مسائلی که تعجب همگان را بر انگیخته کرده است متقارن شدن ماه مبارک رمضان با دوازدهمین دوره لیگ برتر ایران است طوری که مسئولان فدراسیون فوتبال در سخنانی عجیب اشاره کردند که با اخلاقی ورزشی به استقبال ماه میهمانی خدا می رویم ، که این تداعی گر این است که بیننده از خود بپرسد فاصله افطار تا شروع بازی‌ها مگر چقدر است که لیگ حتی‌المقدر و در این ماه برگزار شود.

حال سئوال این است که الارقم این که اکثر مراجع تقلید به برگزاری لیگ در ماه مبارک رمضان ایراد گرفته‌اند چطور مسئولان فدراسیون فوتبال می گویند برگزاری لیگ در این ماه به تایید مراجع رسیده است؟

مصطفی رحیمی

ادامه دارد ..... 

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول