اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

چالوس با نقاشی‌های سه بعدی زیباسازی می‌شود

خبرگزاری فارس: با همکاری شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، نقاشی‌های سه بعدی به منظور زیباسازی سطح شهر چالوس اجرایی می‌شود.

چالوس با نقاشی‌های سه بعدی زیباسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، به منظور زیباسازی سطح و معابر شهر چالوس، طرح اجرای نقاشی‌های سه بعدی با مشارکت شهرداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر ادارات ذیربط مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی چالوس بعدازظهر امروز در جلسه‌ای که پیرامون همین موضوع در شهرداری چالوس و با حضور  نمایندگان برخی از دستگاه‌های ذیربط برگزار شد، گفت: زیباسازی فضای شهری در کنار اینکه وظیفه ذاتی شهرداری‌هاست، یکی از دغدغه‌های دستگاه‌های فرهنگی نیز هست.

محمد شریفی اظهار داشت: اجرای نقاشی سه بعدی در سطح شهرستان چالوس از ایده‌هایی است که می‌تواند نسبت به تحول در زیباسازی این شهر کمک شایانی داشته باشد.

وی ادامه داد: در مرحله اول کار، از حجت عیسی‌پور یکی از هنرمندان نقاش چالوس استفاده خواهد شد و در آینده سعی می‌شود از دیگر هنرمندان این شهرستان نیز بهره برد.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی چالوس خاطرنشان کرد: این طرح‌ها با نیازسنجی محیط‌های مختلف شهر اجرایی شده و سعی می‌شود در کنار بومی بودن طرح‌ها نسبت به انعکاس رخدادهای اخیر شهرستان توجه شود.

وی بیان داشت: ادارات مختلف شهرستان نیز می‌توانند طرح‌های مورد نظر متناسب با فعالیت‌های سازمانی خود را پیشنهاد داده تا پس از تایید اجرایی شود.

شریفی با اشاره به اینکه اجرای این طرح در وسعت شهری و به منظور زیباسازی سطح شهر برای اولین بار در کشور است که در چالوس اجرایی می‌شود، اذعان داشت: استفاده از این هنر در کنار فضای زیبایی که به سطح شهر خواهد داد، امکان انتقال پیام‌های مختلف به مخاطبان و معرفی مکان‌های تفریحی و گردشگری و... را به دنبال خواهد داشت.

شهردار چالوس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سعی شهرداری‌ها بر این است تا سیمای شهر به گونه‌ای طراحی شود که مردم و گردشگران در آن آرامش داشته باشند، گفت: نقاشی دیواری می‌تواند زبان گویای شهرداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی باشد تا در کنار زیباسازی سطح شهر به انتقال خدمات و پیام‌های آن دستگاه کمک کند.

عباس ندلور ادامه داد: باید کمیته‌ای دراین‌باره راه‌اندازی شده تا در رنگ‌بندی المان‌های شهر و زیباسازی فضای کلی شهر در آن تصمیم‌گیری صورت گیرد و دیگر دستگاه‌ها ملزم به اجرای مصوبات آن کمیته باشند.

وی بر استفاده از خرد جمعی برای مرمت سیمای شهر چالوس تاکید کرد و یادآور شد: در کنار اجرای این طرح‌ها باید آموزش‌های لازم برای نگهداری از آنها به شهروندان ارائه شود.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول