اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی:

17 طرح نیمه‌تمام راه و شهرسازی در آذربایجان‌شرقی ماندگار شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: 17 طرح در آذربایجان‌شرقی در حوزۀ راه و شهرسازی در اولویت اتمام و در ردۀ طرح‌های "مهر ماندگار" دولت قرار گرفتند.

17 طرح نیمه‌تمام راه و شهرسازی در آذربایجان‌شرقی ماندگار شدند

اروجعلی علیزاده امروز در گفت‌وگو با فارس در تبریز اظهار کرد: بنا به اعلام دولت برای اتمام کل این طرح‌ها شش هزار و 350 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی افزود: چهار بیمارستان مرند، سراب، ورزقان و چاراویماق در قالب طرح ماندگار تا پایان دولت نهم به پایان خواهد رسید که برای این چهار طرح در بخش مسکن نزدیک به 247 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی از اختصاص 100 میلیارد ریال به سه طرح تقاطع از ردیف بودجه‌ای طرح "مهر ماندگار" خبر داد و گفت: تقاطع غیرهم‌سطح "سردرود"، تقاطع غیرهم‌سطح "خسروشهر" و تقاطع هم‌سطح "بایرام" جزو این طرح‌ها هستند.

علیزاده با اشاره به الزام برای احداث و بهسازی 752 کیلومتر راه روستایی تا پایان دولت نهم تصریح کرد: برای این طرح‌ها نیز 540 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که شامل راه روستایی 280 روستا است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: طرح راه‌آهن میانه – بستان‌آباد با اختصاص دو هزار میلیارد ریال اعتبار از محل طرح‌های مهر ماندگار جزو این طرح‌ها قرار گرفته است.

وی همچنین ادامۀ پروژه آزادراه تبریز – زنجان را نیز جزو طرح‌های "مهر ماندگار" اعلام کرد و گفت: برای 17 کیلومتر از این پروژه نیز 215 میلیارد ریال اعتبار از همین محل اختصاص یافته است.

علیزاده خاطرنشان کرد: راه‌های اصلی میانه – میاندوآب، فیروز آباد – میانه، سراب – بستان‌آباد، کنارگذر غربی تبریز، بزرگراه‌های سوفیان – سلماس، تبریز – سهند، مرند – جلفا نیز از دیگر پروژه‌های راهی آذربایجان‌شرقی هستند که در قالب طرح "مهر ماندگار" تعریف شده‌اند.

به گفته وی، این طرح‌ها بین 60 تا 80 درصد پیشرفت دارند و بسیاری از آنها نیز آماده بهره‌برداری هستند، چند طرح نیز در هفته دولت افتتاح شده و به مجموعه‌های مربوطه تحویل داده می‌شوند.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول