اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور برخی از مسئولان استانی صورت گرفت

رونمایی از سیستم یکپارچه شهرسازی شهرداری قم پس از 8 سال

خبرگزاری فارس: سیستم یکپارچه شهرسازی،‌ نوسازی و درآمد شهرداری قم با حضور برخی از مسئولان استانی پس از 8 سال از آغاز این طرح رونمایی شد.

رونمایی از سیستم یکپارچه شهرسازی شهرداری قم پس از 8 سال

به گزارش خبرگزاری فارس از قم‌ سیستم یکپارچه شهرسازی، نوسازی و درآمد شهرداری قم عصر یکشنبه با حضور حجت‌الاسلام آشتیانی و امیرآبادی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، شهردار قم، رئیس شورای اسلامی شهر قم و برخی از مدیران ادارات استان در سالن همایش‌های بین‌المللی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم رونمایی شد.

در مراسم رونمایی از فاز نخست این سیستم حجت‌الاسلام آشتیانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، بهشتی معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم، دلبری شهردار قم و حجت‌الاسلام آتش‌زر به ایراد سخن پرداختند.

همچنین در این مراسم از برخی از مدیران، کارشناسان و شهرداران مناطق شهرداری قم که در پیاده‌سازی سیستم یکپارچه شهرسازی، نوسازی و درآمد شهرداری قم همکاری داشتند با حضور رئیس شورای اسلامی شهر قم،‌ نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی تقدیر شد.

نرم‌افزار سیستم یکپارچه شهرسازی، نوسازی و درآمد از سال 1382 در شهرداری قم پیاده‌سازی شد و در واحد‌های شهرسازی، درآمد، نوسازی و کمیسیون ماده صد به کار گرفته شد.

بر اساس این گزارش پس از 8 سال و با مشخص شدن برخی از کمبود‌ها به ویژه در زمینه به‌روزرسانی، خودکارسازی و پویاسازی سیستم منجر به ارتقای این سیستم در سال 1390 شد.

این نرم‌افزار علاوه بر نرم‌افزار اصلی که در واحد‌های شهرسازی و درآمد و نوسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد،‌ دارای زیرسیستم‌های کمیسیون ماده صد، اصناف، املاک و مهندسین ناظر است.

هم‌اکنون در مناطق هشتگانه شهرداری قم، سیستم جامع شهرسازی، ‌نوسازی و درآمد به طور کامل پیاده‌سازی و ارتقا پیدا کرده است.

شهردار قم هدف از راه‌اندازی و بهره‌برداری از این سیستم را خدمت به همشهریان و مجاورین حرم کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه (س) ذکر کرد و افزود: با بهره‌برداری از این سیستم و با بسترسازی، شهرداری الکترونیک را در قم اجرا می‌کنیم.

وی تصریح کرد: شهرداری الکترونیک سازمانی است که با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات، خدمات خود را در حوزه وظایف شهرداری به صورت سریع، قابل دسترس و امن به شهروندان ارائه می‌کند.

محمد دلبری ضمن اشاره به خدمات قابل ارائه شهرداری قم به همشهریان در آینده نزدیک به صورت 24 ساعته و فارغ از محدودیت‌های زمانی و مکانی در شهر اظهار کرد: مدیریت شهرداری الکترونیک در صدد است با راه‌اندازی شهرداری الکترونیک بتواند گام مؤثری در ارائه خدمات هر چه مطلوب‌تر به شهروندان قمی که لایق این پیشرفت‌ها هستند، بردارد.

شهردار قم به ویژگی‌های شهرداری الکترونیک اشاره کرد و اظهار داشت: حذف پرونده‌های کاغذی و تبدیل آن به اطلاعات دیجیتالی، حذف بخش‌های مربوط به پاسخگویی تلفنی در سازمان، توجه به ارتباطات الکترونیک و لزوم به کارگیری آن در بخش‌های پاسخگویی، ایجاد محلی برای تبادل نظرات شهروندان درباره عملکرد شهردار و سازمان شهرداری، پرداخت عوارض‌های مربوط به نوسازی و ... از مزایای شهرداری الکترونیک است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول