اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سومین روز از هفته بهزیستی

طرح‌های بهزیستی استان یزد افتتاح شد

خبرگزاری فارس: در سومین روز از هفته بهزیستی، طرح‌های بهزیستی در شهرستان‌های بافق و صدوق افتتاح شد.

طرح‌های بهزیستی استان یزد افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، به دنبال افتتاح طرح‌های مختلف در هفته بهزیستی، امروز دو طرح در شهرستان‌های بافق و صدوق افتتاح شد.

در شهرستان بافق مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان بافق با حضور مدیرکل و معاونان بهزیستی استان یزد افتتاح شد.

کارشناس امور آسیب‌دیدگان اجتماعی استان یزد در این مراسم اظهار داشت: این مرکز با هدف مداخلات روانی و اجتماعی قبل از مداخلات قضایی و انتظامی به منظور کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی و ارائه خدمات تخصصی، به موقع و در دسترس، به افراد آسیب‌دیده و در معرض آسیب اجتماعی راه‌اندازی شده است.

مرضیه یگانگی با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی اورژانس اجتماعی بافق افزود: این مرکز در زمینه کودک آزاری، همسرآزاری، دختران فراری، کودکان خیابانی، خانواده‌های در معرض طلاق، خودکشی و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند، به ارائه خدمات می‌پردازد.

وی در مورد برنامه اورژانس اجتماعی عنوان کرد: این برنامه تلفیقی از مداخله در بحران فردی خانوادگی اجتماعی، خط تلفن اورژانس اجتماعی 123 تیم سیار اورژانس اجتماعی و پایگاه خدمات اجتماعی است.

یگانگی، تخصصی بودن، به موقع بودن و در دسترس بودن را مهم‌ترین ویژگی برنامه اورژانس اجتماعی دانست و اظهار داشت: از این طریق ارائه خدمات اجتماعی به مردم در سازمان بهزیستی محدود به زمان و مکان نمی‌شود و با جایگزینی رویکرد فعال به جای رویکرد غیرفعال، اجتماع‌محوری در برنامه‌ها عملیاتی می‌شود.

امروز همچنین مرکز ویزیت در منزل بیماران روانی مزمن رضوانشهر صدوق به مناسبت سی و سومین سالگرد تاسیس بهزیستی افتتاح شد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان یزد در مراسم افتتاح این طرح با اعلام اینکه تاکنون 19 مرکز ویزیت در منزل برای ارائه خدمات به سالمندان، بیماران روانی و معلولان در استان ایجاد شده است، افزود: از این تعداد هشت مرکز ویژه ارائه خدمات به بیماران روانی مزمن است.

ناصر صباغ‌زادگان در مورد نحوه فعالیت این مراکز گفت: این مراکز در قالب یک تیم شش نفره شامل روان‌پزشک، روانشناس، مددکار، پرستار، کاردرمان و پزشک عمومی به صورت رایگان بیماران دارای مشکلات روانی مزمن را در منازل ویزیت می‌کنند.

وی تعداد بیماران روانی مزمن در استان را هزار و 650 نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 420 بیمار روانی مزمن از هشت مرکز موجود خدمات دریافت می‌کنند.

صباغ‌زادگان ارائه خدمات ویزیت در منزل بیماران روانی مزمن را رایگان اعلام کرد و افزود: در ماه یک بار این ویزیت انجام می‌شود و بیماران از مشاوره و داروی رایگان بهره‌مند می‌شوند.

در مراسم افتتاح این مرکز مدیرکل، معاونان بهزیستی و جمعی از مسئولان محلی شهرستان صدوق حضور داشتند.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول