اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان‌وبلوچستان:

تلفات جاده‌ای نوروز 91 ارتباطی با ایمنی جاده‌ای نداشت

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در زمینه ایمنی و حریم راه‌ها، تلفات جاده‌ای نوروز 91 در جنوب سیستان و بلوچستان هیچ ارتباطی با ایمنی جاده‌ای نداشت.

تلفات جاده‌ای نوروز 91 ارتباطی با ایمنی جاده‌ای نداشت

ایوب کرد امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: راه و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان در ایام تعطیلات تمهیدات بسیار خوبی را در ارتباط با ایمنی و حریم راه برای کاهش تلفات جاده‌ای در دستور کار قرار داد.

وی افزود: در این راستا، ستاد نوروزی در قالب برنامه‌هایی مدون مورد بازیابی و بررسی قرار گرفت که بر این اساس حوادث نوروز امسال هیچ ارتباطی با ایمنی جاده‌ای نداشت.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان ادامه داد: در تعطیلات نوروز امسال، 270 نفر پرسنل راهداری در دو شیفت با 170 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین به طور شبانه‌روز کار امدادرسانی به مسافران را انجام دادند که شاهد روانی ترافیک در جنوب استان بودیم.

کرد تصریح کرد: مجموعاً تعداد هشت فقره تصادف جاده‌ای در حوزه استحفاظی جنوب استان رخ داده که منجر به فوت 9 نفر شده که هیچ کدام از این حوادث ارتباط مستقیم با ایمنی جاده‌ای نداشته است.

وی دلیل عمده این تصادفات را نقص فنی خودرو، بی‌توجهی رانندگان به علائم جاده‌ای، سرعت و سبقت غیر مجاز و حمل مواد سوختی اعلام کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان به اقدامات انجام شده در ستاد نوروزی سال‌جاری اشاره کرد و گفت: در این ایام، 686 خودروی مسافران نوروزی تعمیر شد و 148 نفر مسافر در راهدارخانه‌های جنوب استان اسکان یافتند.

کرد به فعالیت‌های انجام شده در راهداری در طول سال اشاره کرد و افزود: 2 هزار و 200 مورد تعمیر و نصب علائم، 85 متر مربع مرمت علائم، 770 متر طول مرمت گاردریل، یک‌هزار و 200 متر مربع لکه‌گیری و 400 متر مکعب جمع‌آوری ریزش‌های صورت گرفته، از اقدامات این اداره کل طی سال گذشته و ایام تعطیلات نوروز امسال بوده است.

وی گفت: با توجه به اینکه برخی از محورهای این اداره کل در مسیر بادهای فصلی و شن‌های روان قرار دارد، ماموران راهداری نسبت به ماسه روبی هزار و 600 متر مکعب در این حوزه اقدام کرده‌اند.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول