اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سمنان:

سمنان در کاهش تلفات جاده‏ای خوش درخشید / عملکردها 3 برابر میانگین کشوری است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار سمنان اعلام کرد: سمنان امسال در کاهش تلفات جاده‏ای خوش درخشید و عملکردهای موجود در این بخش، سه برابر میانگین کشوری است.

سمنان در کاهش تلفات جاده‏ای خوش درخشید / عملکردها 3 برابر میانگین کشوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، پرهام جان‏فشان‏عراقی صبح امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران در این‌باره اظهار کرد: استان سمنان با حدود 97 هزار کیلومترمربع وسعت و حدود 600 هزار نفر جمعیت، دارای هفت شهرستان، 18 شهر و 15 بخش با شرایط آب و هوایی و اقلیم متنوع در حد فاصل استان‏های تهران، قم، اصفهان، خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، مازنداران و گلستان است.

وی تصریح کرد: به دلیل واقع شدن 530 کیلومتر از محور اصلی تهران - مشهد در محدوده استان سمنان و استقرار شهرها در مسیر زائران بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‏الحجج، علی بن موسی‌الرضا(ع) افتخار میزبانی زائران و مسافران نصیب مردم سخت‏کوش این منطقه شده است.

معاون عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: همه ساله در ایام نوروز، مسافران و زائران زیادی از این استان به قصد زیارت مرقد مطهر امام هشتم شیعیان(ع) و دسترسی به استان‏های شمالی، با توقف کوتاه از این استان عبور می‏کنند.

جان‏فشان‏عراقی ادامه داد: ضرورت برنامه‏ریزی در آماده‏سازی محورهای مواصلاتی و محیط‏های شهری و پذیرایی شایسته از مهمانان و استقبال از آنها امری اجتناب‏ناپذیر است.

وی در ادامه گفت: تعداد وسایل عبوری از محورهای مواصلاتی استان سمنان در نوروز امسال، 2 میلیون و 206 هزار و 198 وسیله‌نقلیه بوده که در مقایسه با تعداد وسیله‌نقلیه عبوری در نوروز پارسال با 2 میلیون و 116 هزار و 246 وسیله‌نقلیه، امسال شاهد رشد 4.3 درصدی در این بخش نسبت به سال گذشته بوده‏ایم.

معاون عمرانی استاندار سمنان هم‌چنین در خصوص تعداد متوفیان در این ایام اضافه کرد: مجموع متوفیان در ایام طرح، 24 نفر بوده که نسبت به سال گذشته با 35 نفر کاهش چشمگیر 31 درصدی را شاهد هستیم.

جان‏فشان‏عراقی ادامه داد: میانگین کاهش تلفات سال جاری در سطح کشور نسبت به سال گذشته 11 درصد اعلام شده که مشخص می‏شود عملکرد استان سمنان حدود سه برابر نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

وی تصریح کرد: این موضوع حاصل تلاش‏های صادقانه و بی‏شائبه عوامل دخیل در امر ترافیک و نتیجه حداقل 10 جلسه و پنج دور بازید میدانی در سطوح مختلف مدیران و کارشناسان استان سمنان از محورهای مواصلاتی است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول