اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌رئیس مرکز رشد دانشگاه قم خبر داد:

ارائه 10 طرح مرکز رشد قم در جشنواره علم تا عمل

خبرگزاری فارس: ‌رئیس مرکز رشد دانشگاه قم از ارائه 10 طرح علمی ـ پژوهشی در جشنواره ملی تا عمل خبر داد.

ارائه 10 طرح مرکز رشد قم در جشنواره علم تا عمل
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری دومین نمایشگاه و جشنواره ملی علم تا عمل استان قم، سیدمحمد طباطبایی اظهار کرد: طرح‌های مرکز رشد دانشگاه قم در قالب گروه‌های صنعت، فناوری اطلاعات و کشاورزی ارائه شده است.
وی طرح‌های ارائه شده در غرفه استان قم را بسیار ارزنده خواند و تصریح کرد: ظرفیت استان قم در ارائه طرح‌های نوآورانه و مبتکرانه بسیار بیشتر است و بنابر این ایجاد نمایشگاه اختصاصی استان قم امری ضروری است.
رئیس مرکز رشد دانشگاه قم بر ضرورت عرضه ایده‌های نوآورانه در فن بازار تاکید کرد و گفت: برخی از مخترعان توانایی و یا تمایلی به تجاری‌سازی محصولات خود ندارند و عرضه این ایده‌های ناب در فن بازار می‌تواند علاوه بر جذب سرمایه به شناسایی نیازهای اهالی صنعت و سایر بخش‌ها نیز بینجامد.
وی حمایت‌های اخیر دولت از پژوهشگران و مبتکران را بهتر از سال‌های گذشته دانست و افزود: در سال‌های اخیر رویکرد خوبی در حمایت‌های مادی و غیر مادی از صاحبان طرح شکل گرفته و رو به پیشرفت است.
طباطبایی بر ضرورت حذف موازی‌کاری میان دستگاه‌ها تاکید کرد و گفت: باید با ساز و کارهایی جلوی موازی‌کاری دستگاه‌هایی چون بنیاد نخبگان، مرکز رشد، بسیج علمی، پارک علم و فناوری، جهاد کشاورزی، سازمان صنایع و معادن، جهاد دانشگاهی و مراکزی از این دست گرفته شود.
وی گفت: باید برنامه‌ریزی خاصی در خصوص نقش تجاری‌سازی محصول، ساخت نمونه اختراع، حمایت در ثبت اختراعات، ایجاد ارتباط میان مخترعان و سازمان‌ها و... شکل گیرد.
رئیس مرکز رشد دانشگاه قم از استقرار 25 واحد فناور در مرکز رشد دانشگاه قم خبر داد و عنوان کرد: این شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه‌های مختلف تکنولوژی اطلاعات، مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی و کشاورزی فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان متشکل از فارغ‌التحصیلان جوان هستند، اظهار کرد: این افراد بیش از نیاز مالی نیازمند مشاوره برای حضور در بازار و چگونگی تجاری‌سازی محصولات هستند که مرکز رشد در این زمینه به ایشان کمک می‌کند.
طباطبایی تسریع و تسهیل در تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه را از جمله اقدامات مرکز رشد خواند و افزود: تشکیل برنامه کاری و نظارت بر اجرای آن توسط واحدهای فناور، حمایت و کمک تبلیغاتی و ارزیابی طرح‌ها در بدو ورود از جمله اقدامات این مرکز است.
به گفته وی شرکت‌هایی که وارد مرکز رشد می‌شوند علاوه بر حمایت مالی و غیر‌مالی به واسطه کارکرد مرکز در ارزیابی جزو شرکت‌های دانش‌بنیان محسوب می‌شوند و این برند خوبی برای شرکت‌های مستقر و رشد یافته است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول