اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی 60 طرح تحقیقاتی؛

خوزستان در جشنواره علم تا عمل شرکت می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم وفناوری خوزستان از ارائه حدود 60 طرح از شرکت‌های دانش بنیان و دیگر دستگاه‌های اجرایی استان برای شرکت در جشنواره ملی علم تا عمل خبر داد.

خوزستان در جشنواره علم تا عمل شرکت می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، بابک مختاری ظهر امروز در شورای آموزش، پژوهش و فناوری خوزستان زمان برپایی این نمایشگاه را از 13 تا 17 شهریور ماه در مصلی امام خمینی (ره) تهران عنوان کرد و اظهار داشت: خوزستان جزو استان‌هایی است که بیشترین طرح‌های تحقیقاتی خود را در این نمایشگاه ارائه می‌دهد.
وی تصریح کرد: استان‌ها با 30، 40 یا 60 طرح متناسب با توانمندی‌شان در جشنواره علم تا عمل دعوت شده‌اند که استان خوزستان در این جشنواره 60 طرح خود را ارائه می‌دهد.
مختاری ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری خوزستان با 18 طرح بیشترین طرح‌های ارائه شده در این جشنواره را دارند و پس از آن، سازمان‌هایی همچون آب و برق خوزستان، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، حفاری، پتروشیمی، آب و فاضلاب، آموزش و پرورش و ..... قرار دارند.
این عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: گسترش و تعمیق همکاری و تعامل بین مرکز استان‌ها به‌ویژه دفاتر نخبگان، پارک علم و فناوری، کارگروه پژوهشی نوآوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اصلیترین هدف و رویکرد برگزاری جشنواره و نمایشگاه علم تا عمل است.
به گفته وی، طرح‌هایی در این نمایشگاه و جشنواره ملی علم تا عمل ارائه می‌شود که به مرحله اجرا و تجاری سازی رسیده است.
مختاری گفت: جشنواره علم تا عمل یکی از گام‌هایی است که برای تحقق شعار جهاد اقتصادی برداشته شده است و با شعار تجاری سازی، محور توسعه خلاق هفته آینده در مصلی تهران برگزار خواهد شد.
وی دیگر اهداف این جشنواره را ارج نهادن به مقام شامخ فناوران،‌ پژوهشگران، مخترعان و نوآوران برتر در عرصه ملی از طریق شناسایی و معرفی طرح‌های فناورانه برتر در زمینه‌های مختلف علمی، ‌فناوری و صنعتی، فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای توسعه و تعمیق همکاری علمی و فناوری بین مراکز علمی، ‌صنعتی و فناوری کشور، بررسی راهکارهای مناسب،‌ سهل و ممکن در راستای تجاری سازی دستاوردهای علمی و فناوری و ارائه دستاوردهای حاصل از تجاری سازی نتایج حاصل از فناوری و نوآوری عنوان کرد.
همچنین معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز در این نشست اعلام کرد: به منظور تسهیل در ارسال طرح‌ها و تجهیزات وابسته آنها برای عرضه در نمایشگاه، همه طرح‌ها و ملزومات آنها در پارک علم و فناوری تجمیع و به طور متمرکز به تهران ارسال شد.
علیرضا زراسوندی تصریح کرد: با توجه به اینکه نمایشگاه و جشنواره علم تا عمل یک برنامه ملی است و متولی آن منحصرا دانشگاه شهید چمران اهواز نیست؛ برای تامین برخی هزینه‌های آن کمک‌های مالی استانداری نیاز است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول