اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نظام صنفی کشاورزی هندیجان:

آب رودخانه زهره هندیجان سهمیه‌‌بندی شود

خبرگزاری فارس: مسئول نظام صنفی کشاورزی هندیجان گفت: مسئولان، برداشت آب از رودخانه زهره در این منطقه را سهمیه‌‌بندی کنند.

آب رودخانه زهره هندیجان سهمیه‌‌بندی شود

فتح‌الله الهیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار کرد: در سال جاری که با عنوان سال "حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی" نامگذاری شده باید همه مسئولان و شهروندان دست در دست یکدیگر داده و پیشرفت و شکوفایی بخش‌های مختلف اجرایی کشور را رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی باید بیش از پیش مورد حمایت مسئولان قرار گیرد و این مهم نیازمند حمایت مسئولان ملی و استانی است، افزود: کشاورزی هندیجان بسیار مغفول مانده و در سال‌های اخیر نه تنها در این زمینه پیشرفتی حاصل نشده بلکه رکود محسوسی را داشته است.

مسئول نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی هندیجان تصریح کرد: کشاورزی این منطقه در سال‌های پیش از این، زیربنای کشاورزی استان خوزستان بوده و محصولات زیادی را به تمام نقاط استان صادر می‌کرده است.

* هندیجانی‌ها به مشاغل کاذب روی آورده‌اند

وی با اشاره به اینکه شغل اکثر مردم این منطقه کشاورزی و دامپروری است، گفت: در سال‌های اخیر منبع درآمد در این شهرستان فلج شده و اقتصاد رشد منفی را دربرداشته است که به همین منظور بسیاری از شهروندان به مشاغل کاذب روی آورده و بدهی‌های بانک‌ها به ارقام باور نکردنی رسیده است.

الهیاری خاطرنشان کرد: کم‌آبی و خشک شدن رودخانه زهره به‌عنوان شاهرگ حیاتی این شهرستان که سالیان دراز سبب تداوم زندگی مردم این منطقه بوده، تبدیل به آب نمک شده است.

وی با بیان اینکه آب این رودخانه هزاران رأس از دام‌های مردم این منطقه را به نابودی کشانده است، افزود: امروزه سبزی خوردن اهالی این منطقه از رامهرمز تهیه می‌شود و روی سفره مردم این مرز و بوم دیگر خبری از لبنیات تولید و محلی نیست.

* فریاد کشاورزان تاکنون به گوش مسئولان نرسیده است

مسئول نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی هندیجان همچنین عنوان کرد: فریاد مردم این منطقه تاکنون به گوش مسئولان نرسیده و سکوت و نادیده گرفتن وضع موجود از سوی مسئولان امور آب و برق استان خوزستان دردی تحمل‌ناپذیر است.

وی با بیان اینکه هیچ برنامه صحیح و منظمی که بتواند در راه پیشرفت کشاورزی و تخصیص سهم آب کشت‌های تابستانه و پاییزه از طریق سازمان آب و برق خوزستان و سازمان جهاد کشاورزی و معاونت تولیدات گیاهی به این شهرستان وجود ندارد، اضافه کرد: این موضوع مهم و حیاتی برای کشاورزان بومی منطقه نگرانی‌های بسیاری را ایجاد کرده است.

الهیاری ادامه داد: بستن آب رودخانه زهره در بالادست سد کوثر و آسک از یک ‌سو و برداشت بی‌رویه و بدون مجوز آب در این بخش باید مسئولان را بر این دارد که درصدد سهمیه‌ای کردن آب باشند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان مرتبط در این خصوص خود را به خواب زنده‌اند، خاطرنشان کرد: با خشکسالی و کمبود آب، کشاورزان این منطقه نسبت به مسئولان استانی بدبین شده و خواستار حمایت مضاعف آنها هستند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول