اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با موافقت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی صورت می‌گیرد

آبزی‌پروری در حاشیه رودخانه‌های آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از اخذ موافقت شرکت آب منطقه‌ای استان برای آبزی‌پروری در حاشیه رودخانه‌های استان خبر داد و گفت: با توافقات به عمل آمده، آب این چاه‌ها برای پرورش آبزیان اختصاص خواهد یافت.

آبزی‌پروری در حاشیه رودخانه‌های آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان ظهر امروز در نشست مشترک با مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه بازار سازمان شیلات ایران، اظهار کرد: اهمیت عرضه بهداشتی محصولات آبزی‌پروری در ارتقای بهداشت و سلامت عمومی جامعه و افزایش تقاضا برای این تولیدات است.

وی اظهار کرد: این امر در میان‌مدت، رغبت و تمایل مردم برای مصرف محصولات آبزی‌پروری را بیشتر کرده و با افزایش تقاضا در بازار مصرف، راه برای توسعه مراکز پرورشی و در کنار آن اشتغال مولد در این بخش تولیدی –اقتصادی، از رشد قابل توجهی برخوردار می‌شود.

وی از حمایت شورای شهر و شهرداری تبریز از ایجاد و راه‌اندازی بازارچه عرضه محصولات آبزی‌پروری در داخل محدوده کلانشهر تبریز خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته، محل مناسب از نظر امکانات دسترسی و سایر مسائل اجتماعی، توسط کارگروه توسعه کشاورزی به صورت تخصصی و کارشناسی انتخاب و با استفاده از حمایت‌های سازمان شیلات ایران، مقدمات ایجاد آن فراهم خواهد شد و از محل صندوق توسعه ملی اعتبارات مورد نیاز تامین می‌شود.

محمدیان با بیان اینکه بر اساس توافقات اولیه در چارچوب این امر، فاز اول این بازارچه به عرضه فرآورده‌های آبزی‌پروری اختصاص می‌یابد، گفت: با توسعه و تکمیل و نصب تجهیزات، فازهای بعدی به عرضه محصولات پروتئینی اختصاص داده خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت استفاده از محصولات آبزی‌پروری در ارتقای سلامت جامعه، ایجاد اشتغال مولد در بخش کشاورزی را از دیگر اثرات مثبت آن در بخش کشاورزی خواند و گفت: تلاش بر این است با برطرف‌سازی مشکلات اجرایی این طرح، به زودی این بازارچه در کلانشهر تبریز، با استقرار در مکانی مناسب، فعالیت خود را در خدمت‌رسانی به مردم آغاز کند.

محمدیان همچنین از اخذ موافقت شرکت آب منطقه‌ای استان برای آبزی‌پروری در حاشیه رودخانه‌های استان خبر داد و گفت: با توافقات به عمل آمده، آب این چاه‌ها برای پرورش آبزیان اختصاص خواهد یافت.

گل‌شاهی، مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه بازار سازمان شیلات نیز با اشاره به این موضوع که بازارچه عرضه محصولات آبزی‌پروری استان‌های گیلان، مازندران و آذربایجان‌غربی و چند استان دیگر، در حال حاضر فعالیت خود را به صورت کامل آغاز کرده است، گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در آذربایجان‌شرقی در تولید، فرآوری و عرضه محصولات آبزی‌پروری، با تلاش و تعامل سازمان شیلات ایران، جهاد کشاورزی استان و مسئولان استانی، تحقق ایجاد و راه‌اندازی این بازارچه در کلانشهر تبریز به زودی امکان‌پذیر خواهد شد و نظر بر این است که در سایر شهرهای استان‌های مختلف کشور با توجه به تقاضای بازار، ایجاد این بازارچه‌ها در برنامه‌های توسعه سازمان شیلات منظور شود.

وی با تقدیر از اتمام فاز مطالعاتی ایجاد بازارچه عرضه محصولات آبزی‌پروری در کلان‌شهر تبریز با حمایت و همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: همکاری سازمان شیلات ایران با وزارت کشور و وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای تخصیص اعتبارات لازم برای تامین تجهیزات سردخانه‌ای و نیز تزریق اعتبار سازمانی برای اقدامات اولیه آغاز به کار این بازارچه، از جمله مواردی است که سازمان شیلات ایران برای تحقق آغاز به کار این مرکز در استان آذربایجان‌شرقی در اولویت کاری خود قرار داده است.

هم‌اکنون آذربایجان‌شرقی سالانه چهار هزار و 300 تن انواع محصولات آبزی‌پروری را تولید و به بازارهای مصرف استانی عرضه می‌کند.

مصرف سرانه آبزیان هم‌اکنون در این استان به بیش از 4.5 کیلوگرم در سال افزایش یافته و میزان مصرف سالانه آبزیان به رقم چشمگیر 16 هزار تن رسیده است.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول