اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی هندیجان خبر داد

آغاز گرده‌افشانی در سطح 240 هکتار از نخیلات هندیجان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی هندیجان از آغاز عملیات گرده‌افشانی در سطح 240 هکتار از نخلستان‌های این شهرستان خبر داد.

آغاز گرده‌افشانی در سطح 240 هکتار از نخیلات هندیجان

حمید مطرودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار کرد: عملیات گرده‌افشانی در سطح 240 هکتار از نخیلات این شهرستان آغاز شده و به همین منظور اقدامات مطلوبی در راستای حمایت از کشاورزان در دستور کار این اداره قرار دارد.

وی افزود: سم دیازبتون برای مبارزه و دفع غبار نخیلات در بین باغداران به‌ صورت رایگان توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی هندیجان اضافه کرد: با سم‌پاشی می‌توان با میکروب‌های درختی و آفت‌های شدید مزارع مبارزه کرد.

وی با اشاره به اینکه توزیع بیش از 250 لیتر کود فلورش آمینو بین صیفی‌کاران شهرستان به‌ منظور افزایش مقاومت گیاه به تنش‌های محیطی، قابلیت جذب بیشتر املاح و مواد از زمین است، گفت: در این زمینه سموم اراضی کشاورزی بین 24 کشاورز حوزه روستای حسین‌آباد و حدود 112 لیتر نیز بین کشاورزان حوزه چم‌خلف به‌ صورت رایگان توزیع شده است.

مطرودی خاطر نشان کرد: همچنین 100 دستگاه کمباین برای برداشت گندم از ورودی پاسگاه امامزاده عبدالله به‌ صورت شبانه‌روزی مستقر شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به ظرفیت‌های کشاورزی موجود در هندیجان و استقبال کشاورزان هندیجانی از فعالیت‌های کشاورزی این مدیریت با تلاش و همت مضاعف درصدد رفع موانع فراروی کشاورزان است، افزود: با تمهیدات اندیشیده شده گندم برداشت شده در این شهرستان در دو سیلو نگهداری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی هندیجان گفت: تاکنون کشاورزان هندیجانی از طرح‌ها و برنامه‌های جهاد کشاورزی این شهرستان استقبال مطلوبی داشته‌اند و امیدواریم همچون گذشته همگام با مسئولان جهاد کشاورزی در این راستا گام بردارند.

انتهای پیام/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول