اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مرند:

آب رودخانه ارس 15 هزار هکتار از اراضی مرند را سیراب می‌کند

خبرگزاری فارس: فرماندار مرند، انتقال آب رودخانه ارس را گام مهمی در تحول کشاورزی و تامین آب برای کشاورزان منطقه هرزندات و یکانات دانست و گفت: با اتمام این طرح 15 هزار هکتار از اراضی این شهرستان با آب ارس آبیاری می‌شود.

آب رودخانه ارس 15 هزار هکتار از اراضی مرند را سیراب می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، بهنام رضوانی ظهر امروز در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان مرند با اشاره به اینکه محوریت دولت در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، اولویت دادن اختصاص اعتبارات در بخش تولیدات است، قابلیت‌های کشاورزی شهرستان مرند را از نظر توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مهم و ضروری دانست.

وی افزود: در سال‌های اخیر به علت خشکسالی‌های پی‌درپی و سرمازدگی، کشاورزان شهرستان مرند متحمل خسارات زیادی شده‌اند و از طرفی به علت افت آب‌های زیرزمینی و کمبود آب در بخش‌های مختلف، کشاورزی را در این شهرستان با مشکل مواجه کرده است.

رضوانی گفت: با توجه به اینکه از نظر توسعه باغات بیش از 15 هزار هکتار از اراضی مرند را باغات تشکیل می‌دهند و مرند از نظر تولید زردآلو رتبه اول در استان را دارد از این رو خواستار توجه بیشتر مسئولان برای اختصاص اعتبارات خاص کشاورزان هستیم.

رئیس کارگروه کشاورزی شهرستان مرند در ادامه افزود: با توجه به اینکه بیشتر فارغ‌التحصیلان را رشته‌های کشاورزی تشکیل می‌دهند از این رو واگذاری اراضی ملی قابل کشت به جوانان و کشاورزان جویای کار و فاقد زمین در سال‌جاری انجام می‌گیرد.

وی افزود: دولت هم با شناسایی قابلیت‌ها و افراد جویای کار همچنین تامین زیرساخت‌های لازم آب، برق و راه و ارائه تسهیلات تا یک هفته این طرح را عملی خواهد کرد.

فرماندار مرند همچنین انتقال آب رودخانه ارس را گام مهمی در تحول کشاورزی و تامین آب برای کشاورزان منطقه هرزندات و یکانات دانست و گفت: امیدواریم با اختصاص اعتبارات لازم شاهد زیرکشت رفتن 15 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در این شهرستان باشیم.

در ادامه این جلسه اجرای طرح آبخیزداری، بهسازی و توسعه باغات در اراضی شیب‌دار، تجهیز اراضی سنتی، کنتورگذاری و رفع موانع این طرح، تسریع در احداث مجتمع دامپروری، رفع موانع توسعه ‌بخش طیور، اجرای طرح لایروبی قنات و ایجاد کشتارگاه صنعتی از تصمیمات مهم این جلسه بود. 

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول