اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی کرمان:

خطر مزارع پرورش غیرمجاز طیور در کرمان جدی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: از نقاط خطر موجود در این خطه می‌توان به مزارع پرورش غیرمجاز طیور اشاره کرد که کانون و عامل گسترش آلودگی‌ها به مرغداری‌های مجاز هستند.

خطر مزارع پرورش غیرمجاز طیور در کرمان جدی است

غلامرضا زیدآبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف دامپزشکی تأمین بهداشت فرآورده‌های خام دامی است، اظهار داشت: طرح تضمین کیفیت و سلامت فرآورده‌های خام دامی در این زمینه وظیفه حیاتی اداره کل دامپزشکی استان است.

وی اجرای این طرح را وابسته به همکاری تمام مجموعه‌های دامپزشکی استان و سایر ادارات و نهادهای مرتبط دانست و بیان داشت: اجرای طرح مذکور گامی بزرگ به سمت یک جامعه سالم و با نشاط است.

زیدآبادی با بیان اینکه امنیت غذایی یعنی غذای کافی و سالم در دسترس تمام افراد جامعه تصریح کرد: یکی از مبانی اجرای این طرح حذف نقاط خطر در روند تولید گله‌های پرورشی برای افزایش امنیت غذایی است.

وی افزود: از نقاط خطر موجود می‌توان به مزارع پرورش غیر مجاز طیور اشاره کرد که کانون و عامل گسترش آلودگی‌ها به مرغداری‌های مجاز هستند.

زیدآبادی عنوان کرد: گسترش این آلودگی‌ها به مرغداری‌های بزرگ و صنعتی می‌تواند ضربات شدید به تولید گوشت مرغ و تخم‌مرغ به عنوان یک محصول استراتژیک وارد آورد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان یکی از مراحل مهم در تضمین کیفیت و سلامت فرآورده‌های خام دامی را سلامت کشتار و عرضه این فرآورده‌ها دانست و بیان داشت: این اداره کل در ادامه اقدامات کنترلی و نظارت بهداشتی بر کشتار و عرضه فرآورده‌های خام دامی آزمایش‌های گسترده‌ای بر روی انواع فرآورده‌ها انجام می‌دهد.

این مسئول افزود: در این راستا تعداد نمونه‌برداری‌ها نیز در سطح استان کرمان افزایش می‌یابد.

زیدآبادی با اشاره به شروع طرح لیبل‌گذاری در کشتارگاه‌های کرمان با تشکر از همکاری شهرداران استان گفت: پیگیری‌های اداره کل دامپزشکی استان کرمان برای اجرای این طرح در تمام کشتارگاه‌ها نیز یکی از اقدامات مهم در افزایش بهداشت گوشت و در نهایت اجرای طرح تضمین کیفیت و سلامت فرآورده‌های خام دامی است.

وی نظارت بر تمام مراحل تولید انواع گوشت، شیر خام، عسل، تخم مرغ و سایر فرآورده‌های خام دامی از مزرعه تا مصرف را هدف نهایی این طرح بیان کرد و افزود: از اقدامات صورت گرفته و یا در حال اجرا می‌توان به نمونه‌برداری و پایش فرآورده‌های خام دامی طی چند طرح، نظارت‌های مستمر بر مراکز پرورش، استحصال و عرضه فرآورده‌های خام دامی، ساماندهی کشتارگاه‌ها، مراکز بسته‌بندی و مراکز خوراک دام اشاره کرد.

وی تصریح کرد: همچنین پایش انواع بیماری‌های دامی و مشترک، هدفمند کردن و واکسیناسیون بر علیه برخی بیماری‌ها، تفکیک وظایف تمام اعضا کار گروه طرح تضمین کیفیت و سلامت فرآورده‌های خام دامی و جلسات متعدد با سایر دستگاه‌های مرتبط از سایر اقدامات قابل ذکر است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول