اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر خورموج:

عملکرد شهردار را قبول نداریم

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر خورموج گفت: عملکرد شهردار خورموج رضایتبخش نیست و نسبت به عملکرد ایشان انتقادات زیادی داریم.

عملکرد شهردار را قبول نداریم

حسین سمیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در دشتی اظهار داشت: زمانی مردم خورموج را به دلاوری و مردانگی می‌شناختیم و در این خصوص زبانزد خاص و عام بوده‌اند اما، در حال حاضر عده‌ای به‌عنوان عضو شورا یا کارمند شهرداری به جای اینکه بیایند نفع همه عموم را در نظر بگیرند برای خودشان یک اهداف شخصی تعریف می‌کنند به جای اینکه به فکر مردم باشند به منافع خاص فکر می‌کنند.

سمیعی گفت: این‌ها به خودشان جرأت نمی‌دهند که بیایند و با مردم شفاف صحبت کنند بلکه سعی می‌کنند که مردم را توجیه کنند و به مردم دروغ بگویند.

وی خاطر نشان کرد: دو هفته پیش شهردار با برنامه صبحگاهی رادیو بوشهر صحبت می‌کرد و مدعی بود که ما در پرداخت حقوق پرسنل عقب نیستیم و حقوق کارمندان و کارگران شهرداری پرداخت شده است که من هر چقدر سعی کردم برای پاسخ به شهردار با رادیو تماس بگیرم موفق نشدم.

سمیعی گفت: وقتی همه می‌دانیم که چهار ماه حقوق پرسنل پرداخت نشده چرا به مردم دروغ می‌گوییم، بهتر است که با مردم صادقانه سخن بگوییم و شاید اعضای شورا هم تحت تاثیر این افکار قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: یکی از اعضای شورا که خودش دو سال از عملکرد شهردار و شهرداری ناراضی بود و حتی شهردار هم از وی به بازرسی استان نیز شکایت کرده بود حامی شهردار شده و از وی حمایت می‌کند که باید اعضای شورا بیشتر مدیریت به خرج می‌دادند.

سمیعی تصریح کرد: همه اعضای شورا دارای تحصیلات عالی هستند و جزو مدرسان دانشگاه هستند اما، وقتی برای بررسی مسائل عمرانی و کمیسیون معاملات شهرداری نیاز به تخصص است می‌گویند سمیعی نباشد.

وی خاطر نشان کرد: پرونده‌های زیادی به شورا می‌آید که بوی تبانی و تخلف می‌دهد و زمین‌های معوضی که باید برای بازگشایی کوچه‌ها و معابر به مردم واگذار شود به افراد دیگری واگذار می‌کنند.

سمیعی افزود: من پنج سال پیش به اعضای شورا گفتم 18 هزار نفر آمدند و پنج نفر را به عنوان اعضای شورا انتخاب کردند آیا ما پنج نفر نمی‌توانیم از بین خودمان یک شهردار انتخاب کنیم چرا باید همیشه دنبال فرشته نجاتمان در جای دیگری باشیم اما، متاسفانه دوستان مصر بودند که از نیروی غیر بومی استفاده کنیم.

وی یادآور شد: دو شهردار اخیر شهر خورموج نه سابقه مدیریتی درخشان و نه فکر و ایده خاصی داشته‌اند و صرفا مانده‌اند تا عنوان منصب شهردار داشته باشند و به جای اینکه شهر پیشرفت کند در جا می‌زند و بعضا رو به عقب برمی‌گردد.

سمیعی ادامه داد: زمانی ما قصد داشتیم استعفا بدهیم البته نه به شورا بلکه به مردم اما، دیدیم تعهدی به مردم داده‌ایم که با رفتن دو نفر از اعضای شورا اعضای علی البدل جایگزین خواهند شد اما، شاید ما باشیم و بجنگیم و یا حداقل بتوانیم از صدها حقی که ضایع شده یک حقی را برگردانیم.

سمیعی در واکنش به این موضوع که مردم از شما اظهار نارضایتی می‌کنند گفت: شکی نیست و باید تا چند ماهی که باقی است کاری کنیم تا رضایت مردم را به دست بیاوریم و من از اینکه نتوانستم همکارانم را برای برکناری شهردار قانع کنم ناراضی هستم اما پیش وجدان خود راضی هستم که تلاش خود را انجام داده و هر جا که لازم بود از شهردار حمایت کردم جایی که دیدیم که به ضرر است در موضع مخالف قرار گرفتم و خواستار تغییر و تحول شهرداری شدم.

وی تصریح کرد: سیستم اداری شهرداری ما سیستم سنتی است و گناه پرسنل هم نیست چرا که عده‌ای به حالت سنتی وارد کار شده‌اند و این امر نیاز به سازماندهی مجدد دارد و باید یک مدیر تحول‌گرا و برنامه‌ریز در مسند شهرداری قرار گیرد تا بتواند این سیستم را سازماندهی کند.

سمیعی گفت: شهردار پرونده‌هایی را امضاء می‌کند که به خودش اجازه نمی‌دهد یک بار آن را مطالعه کند و بعدها مشخص می‌شود که در حریم مجوز صادر کردیم یا ساختمان پنج طبقه‌ای احداث شده و حالا می‌خواهیم جلوی این کار را بگیریم و این ضرر به شهرداری است و زمانی شهرداری باید تاوان این کارها را پس بدهد که دیگر دیر شده و تنها مردم از این مسائل ضرر می‌کنند.

وی گفت: احکامی در مراجع قضایی علیه شهرداری صادر شده است و بعضا اعتباراتی که استانداری برای عمران شهری اختصاص داده به خاطر اشتباهات مدیریت شهرداری به معارضان پرداخت می‌شود.

وی نقش افکار عمومی را مهم دانست و گفت: جای تأسف دارد که اعضای شورا بر ماندن شهردار خورموج پافشاری می‌کنند، موضوعی که همه مردم می‌دانند ضعف مدیریت شهرداری است.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول