اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

عملکرد ضعیف مرکز بهداشت ساری در جنوبی‌ترین نقاط مازندران

خبرگزاری فارس: عملکرد ضعیف مرکز بهداشتی درمانی ساری در مواقع بحران و تعطیلات در جنوبی‌ترین نقطه مازندران موجب بروز مشکلاتی در این منطقه شده است.

عملکرد ضعیف مرکز بهداشت ساری در جنوبی‌ترین نقاط مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، این روزها انتقال به موقع بیمارانی که به طور ناگهانی دچار عوارض قلبی می‌شوند از دغدغه‌های جدی است که در بسیاری از محافل مطرح می‌شود و پرسنل بهداشتی درمانی نیز در رسانه‌های گروهی نسبت به انتقال به موقع بیمار به مراکز درمانی بارها و بارها تذکراتی عدیده‌ای داده‌اند.

اما برخی ناهماهنگی بعد از انتقال به درمانگاه این روزها در جنوبی‌ترین نقطه استان مازندران رنجی شد برای اهالی روستای کوات و این امر نقطه مایوس‌کننده‌ای برای اهالی حدود 3 هزار نفری مردم این کوهستان فراهم کرده است.

غروب روز چهارشنبه هفته گذشته یکی از اهالی روستای کوات که دچار عارضه قلبی شد با اقدام اهالی روستا به نزدیک‌ترین مرکز درمانی در تلمادره انتقال یافت.

علمیات احیا برای بازگرداندن جان بیمار توسط پزشک مستقر در درمانگاه انجام شد، ولی با توجه به وخامت حال بیمار نیاز به انتقال به مراکز درمانی با امکانات بیشتر بود.

به علت نبود ماشین مناسب برای انتقال بیمار، این بیمار حدود 45 دقیقه در درمانگاه با امکانات بسیار کم تحت درمان قرار گرفت.

حدود 45 دقیقه پس از انجام عملیات درمانی محدود بر روی بیمار، با رسیدن آمبولانس امید در دل صاحبان بیمار برای انتقال بیمار زنده شد.

راننده که به اذعان خودش از ماموریت کاری به محل کار مراجعه کرد بود به بهانه‌ خستگی از انتقال بیمار به مراکز درمانی مجهزتر خودداری کرد.

اصرار و درخواست‌های مکرر همراهان بیمار و دکتر درمانگاه برای انتقال بیمار، توسط راننده آمبولانس به جایی نرسید که مسئولان درمانگاه مجبور شدند از اورژانس 115 سمنان که در محدود مرزی سمنان و دامغان مستقر است درخواست کمک کنند.

فرد بیمار توسط اورژانس 115 سمنان در حال انتقال به مرکز مازندران جان خود را از دست داد.

اما سئوالی که در این بین اهالی منطقه را در گیر کرده این موضوع است که آیا راننده درمانگاه می‌تواند به بهانه خستگی از ماموریت پیش آمده شانه خالی کند؟

دومین سئوال که دغدغه جدی روستاییان است اگر راننده دچار خستگی شد و چندین ماموریت به اذعان خودش انجام داد چرا راننده دیگر در درمانگاه مستقر نبود؟

عبدالله موسوی یکی از اهالی روستا که از نزدیک شاهد این ماجرا بود، بیان داشت: وجود چندین بیمار و انتقال به مراکز درمانی خود گویا ناکافی بودن امکانات بهداشتی درمانی  اولیه در منطقه است.

وی با اشاره به استقرار جمعیت حدود سه هزار نفر در منطقه عنوان کرد: آیا حق مردم کوهستان است که از اولیه‌ترین امکانات بهداشتی درمانی در قرنی که به پیشرفت علم و تکنولوژی نام گرفت محروم باشند؟

ساجدی یکی دیگر از اهالی روستای کوات تصریح کرد: چرا پرسنلی باید در مرکز درمانی به کارگیری شود که نسبت به شرح وظایف خود آگاهی و تعهد کافی نداشته باشد؟

وی با انتقاد از نبود امکانات مناسب برای انتقال بیمار به مرکز درمانی مجهزتر که موجب مرگ یکی از جوانان روستای کوات شد خواستار توجه بیشتر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران به برای تجهیز تنها درمانگاه  محروم منطقه شدند.

ساجدی با اشاره به حضور اورژانس 115 مستقر در مرز سمنان که برای امدادرسانی به این بیمار به مرکز درمانی تلمادره مراجعه کرد، اذعان داشت: همراهی و همدلی مسئولان اورژانس سمنان قابل تقدیر است.

این گزارش به این خاطر تهیه شده که مسئولان بهداشتی درمانی ساری نسبت به رفع مشکلات در حد توان خود نسبت به مردم محروم منطقه دغدغه داشته باشند تا جان یک انسان و سرنوشت یک خانواده و افرادی مشابه به بهانه خستگی و نبود امکانات کافی از دست نرود.

انتهای‌پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول